Veelgestelde vragen

Maatregelen rond het coronavirus
Moet ik bij binnenkomst in het theater een coronatoegangsbewijs laten zien?

Het verplicht tonen van je coronatoegangsbewijs is vanaf 25 februari vervallen.  Daarnaast is het zogenaamde 'testen voor toegang' dat deze dag ingaat, niet van toepassing op locaties met vaste zitplaatsen. Je hoeft bij binnenkomst in ons theater dus alleen je voorstellingskaartje te laten zien!

Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu?

Bij gezondheidsklachten adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling via onze chat of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Moet ik een mondkapje dragen?

Nee, het verplicht dragen van een mondkapje tijdens verplaatsingen is vanaf 25 februari vervallen.  

Waarom staat er op mijn kaart dat het stoelnummer onder voorbehoud is?

Het toewijzen van zitplaatsen gebeurt altijd volgens de geldende coronaregels. Tijdens het boeken van je kaarten kunnen echter andere regels van toepassing zijn dan op de dag van de voorstelling. Om die reden kunnen we het stoelnummer niet garanderen.

Voorstellingen
Waar vind ik meer informatie over de voorstellingen (aanvang/duur/cast/prijzen etc.)?

Via de pagina voorstellingen kun je klikken op de voorstelling van je keuze. Hier vind je alle informatie over de voorstelling. Het kan voorkomen dat de duur nog niet bekend is en daardoor nog niet vermeld wordt.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kun je terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van het theater.

Geldt er een leeftijdsgrens voor voorstellingen?

Iedereen is welkom in ons theater. In principe zijn standaard al onze voorstellingen geschikt voor (jong)volwassen bezoekers (16+), tenzij anders vermeld. Als een voorstelling speciaal geschikt is voor jeugdige bezoekers staat dit expliciet bij de voorstellingsinformatie vermeld. Indien er geen leeftijd vermeld staat, kunnen wij niet uitsluiten dat er elementen in de voorstelling voorkomen die door sommigen als minder geschikt voor jongere bezoekers geduid kunnen worden.

Je bezoek DeLaMar West
Ik bezoek binnenkort DeLaMar West. Moet ik rekening houden met bijzondere maatregelen rond corona?

T/m 17 februari is het houden van 1,5 meter afstand verplicht op alle plaatsen waar een vaste zitplaats geldt, zo ook in ons theater. T/m 24 februari geldt dat het dragen van een mondkapje tijdens verplaatsingen en het tonen van een geldig coronatoegangsbewijs bij binnenkomst verplicht is. Vanaf 25 februari vervallen deze maatregelen.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

DeLaMar (centrum) beschikt over koptelefoons voor slechthorenden. DeLaMar West beschikt helaas niet over faciliteiten voor slechthorenden. Mocht je een specifieke zitplaats wensen, dan adviseren we je contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen in overleg een geschikte zitplaats voor je reserveren. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Blinden of slechtzienden mogen een officieel getrainde blindengeleidehond mee naar binnen nemen om hen te begeleiden. DeLaMar  werkt regelmatig samen met Stichting Komt het Zien! In samenwerking met het theater maakt de stichting theaterbeleving live mogelijk voor mensen die blind of slechtziend zijn. Kijk op de website van Komt het Zien! voor de actuele agenda.

Alle zalen in DeLaMar (centrum) en DeLaMar West beschikken over een aantal rolstoelplaatsen met ruimte voor een begeleider. Deze plaatsen kunnen telefonisch of aan de hoofdkassa van DeLaMar gereserveerd worden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Bereikbaarheid voor mindervaliden

  • DeLaMar (centrum): De straat voor de hoofdentree is autovrij. Mindervaliden mogen bij uitzondering voor het theater worden afgezet. Theatermedewerkers verwijzen je graag naar je plek in de zaal.
  • DeLaMar West: Mindervaliden kunnen voor de hoofdingang afgezet worden. Je wordt door een theatermedewerker naar je plek in de zaal begeleid.

Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden).

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

We verzoeken je nadrukkelijk op tijd te komen. De zaal van DeLaMar West laat het helaas niet toe na aanvang de zaal te betreden; de route naar je zitplaats zou de voorstelling te veel zou verstoren.

Is er een garderobe aanwezig?

Ja, je kunt je jas op eigen risico ophangen bij de (onbewaakte) garderobe.

Wat is de routebeschrijving naar DeLaMar West en waar kan ik parkeren?

DeLaMar West is gelegen aan de Laan van Spartaan 4, 1061 MA Amsterdam (voormalige locatie van circus Elleboog) in de zogenaamde ‘Kolenkitbuurt’ in stadsdeel West in Amsterdam (Google Maps). Er kan in de directe omgeving van DeLaMar West geparkeerd worden en bezoekers kunnen voor de hoofdingang afgezet worden. 

DeLaMar West is ook per openbaar vervoer te bereiken. Er stoppen verschillende metro's, trams en bussen in de directe omgeving. Meer informatie op onze pagina over bereikbaarheid.

Kom je met de fiets? Zorg er dan voor dat je de fiets(en) in de daarvoor bestemde vakken en rekken plaatst.

Wat zijn de openingstijden van de kassa van DeLaMar West?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Aan de avondkassa kaarten kopen
De avondkassa van DeLaMar West is één uur voor aanvang van een voorstelling geopend voor vragen en voor de aanschaf van kaarten van voorstellingen die op dezelfde dag plaatsvinden. De kassa sluit 15 minuten na aanvang van de voorstelling. Als je kaarten voor een andere dag wil aanschaffen, verzoeken we je dit online, telefonisch of bij de centrale theaterkassa van DeLaMar Theater in het centrum te doen (openingstijden van de centrale theaterkassa). 

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar West

Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

Het is mogelijk om vooraf of na afloop van de voorstelling wat te drinken in DeLaMar West. (Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar West.)

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden. Voor vragen of het reserveren van de meest toegankelijke of specifieke zitplaatsen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Kijk voor meer informatie over de faciliteiten voor blinden of slechtzienden op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

 

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen. Een overzicht van gehandicaptenparkeerplaatsen in Amsterdam. 

Parkeergarage Parkbee Admiraal Helfrichstraat is de dichtstbijzijnde rolstoelvriendelijke parkeergarage (op 10 minuten loopafstand van het theater). Meer informatie over deze parkeergarage vind je op de website van Parkbee.

Rolstoelgebruikers of mensen die slecht ter been zijn kunnen ook vóór de hoofdingang van DeLaMar West worden afgezet.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van DeLaMar op de pagina Rolstoeltoegankelijkheid.

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek

Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan ons theater? Laat het ons weten via het contactformulier, met als onderwerp 'Gevonden voorwerpen'. We zullen je zo spoedig mogelijk laten weten of we jouw zoekgeraakte voorwerp hebben gevonden.

Gevonden voorwerpen worden door ons 3 maanden bewaard. Daarna zoeken we een andere bestemming.

Wat zijn de openingstijden van DeLaMar West?

De foyers zijn vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk.

De avondkassa van DeLaMar West is een uur voor aanvang van een voorstelling geopend voor vragen en voor de aanschaf van kaarten van voorstellingen die op dezelfde dag plaatsvinden. De kassa sluit 15 minuten na aanvang van de voorstelling. Als je kaarten voor een andere dag wil aanschaffen, verzoeken we je dit online via deze website, telefonisch of bij de centrale theaterkassa van DeLaMar in het centrum te doen (openingstijden van de centrale theaterkassa). 

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Kaarten kopen
Hoe koop ik kaarten?

Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Je kan online kaarten bestellen door op de pagina van jouw gewenste voorstelling kaarten bestellen bij de juiste voorstellingsdatum op de knop 'BESTEL KAARTEN' te klikken. Afhankelijk van de locatie en de productie, worden de stoelen vervolgens automatisch toegewezen of kan je in een zaalplattegrond zelf je stoelen kiezen. Als een zaalplattegrond zichtbaar is, worden de rangen en bijbehorende prijzen met verschillende kleuren in een legenda aangeven. Als een (kinder-/CJP-/studenten-)korting van toepassing is, kan je deze ook in dit scherm selecteren. In het daaropvolgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Hier krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een pauze-arrangement of driegangenmenu. Hierna dien je in te loggen met een DeLaMar-account. Heb je ook een Eventim account, dan dien je gebruik te maken van deze gegevens.

Het is ook mogelijk je kaarten aan te schaffen via onze telefonische klantenservice of onze theaterkassa's. De telefonische klantenservice is dagelijks bereikbaar via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden)Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Hoe koop ik kaarten voor een groep?

Vanaf 13 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrel- en dinerarrangement. Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar worden verzorgd door Bookx. Maak direct een reservering of neem contact op via info@bookx.nl of 020 – 765 20 22 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Voor het reserveren van een rolstoelplaats kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via een apart nummer: 0900-1330 (lokaal tarief). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

In DeLaMar Centrum zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd op de eerste rang in de zaal. In DeLaMar West zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd in de zaal (er zijn geen aparte rangen in DeLaMar West).

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en ben je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Heb je een vraag? Chat direct met ons (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of neem contact met ons op via onze contactpagina

Betaal ik service en/of transactiekosten?

Op elke voorstellingspagina staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld. De getoonde kaartprijzen op de website zijn inclusief servicekosten. Per boeking worden er €3,50 orderkosten berekend. Het toesturen van e-tickets is gratis, voor postverzending hanteren wij een tarief van €3,60.

Voor het apart boeken van enkel één of meerdere borrelarrangementen, worden slechts €0,50 orderkosten per boeking berekend.

Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar)cadeaubon/-kaart?

Podium Cadeaukaart
Met een Podium Cadeaukaart kun je online, telefonisch en aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) kaarten aanschaffen voor voorstellingen in DeLaMar en DeLaMar West. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, heb je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag apart bijbetalen. 

Theater- en Concertbon
De Theater- en Concertbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

Nationale Musicalcard
De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.musical-card.nl.

DeLaMar Theaterbon
De DeLaMar Theaterbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

DeLaMar Theatervoucher/krediet
Je DeLaMar Theatervoucher is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

Aan de avondkassa van DeLaMar West worden geen cadeaukaarten/-bonnen/-vouchers geaccepteerd.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. Je bepaalt zelf het bedrag dat op de kaart gezet wordt. Je kunt de Podium cadeaukaart online bestellen. Je krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd. Ook is de Podium Cadeaukaart te koop aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). 

De Podium Cadeaukaart wordt als betaalmiddel geaccepteerd voor toegangskaarten voor voorstellingen in DeLaMar of DeLaMar West. De Podium Cadeaukaart is in te wisselen via onze website, via onze telefonische klantenservice of aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Aan de theaterkassa van DeLaMar West wordt de Podium Cadeaukaart niet geaccepteerd.

 

Krijg ik met CJP korting?

Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via deze website en tijdens openingstijden aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling is dit ook mogelijk bij de avondkassa in DeLaMar West. We willen je verzoeken zoveel mogelijk online te boeken om drukte aan de kassa te voorkomen.

DeLaMar accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen via ons contactformulier contact opnemen (kies 'CJP Cultuurkaart' als onderwerp). Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Ons omruilbeleid
Als je geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling. Voor het ruilen van de kaarten brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
Het is niet mogelijk om na het maken van een boeking met terugwerkende kracht gebruik te maken van een aanbieding of een korting te ontvangen.

Kaarten veilig doorverkopen
Je kunt je kaarten ook te koop aanbieden via fanSALE. fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar, en is het enige platform dat door DeLaMar erkend wordt voor het doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar. Hier kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

De voorstelling is verplaatst vanwege aangescherpte coronamaatregelen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Jouw aankoop van kaarten is van groot belang voor zowel ons theater als de producent van de voorstelling, de technici, regisseurs, componisten, zaalwachten, en de andere mensen achter al die mooie theatervoorstellingen. We zien daarom het liefst dat iedereen gebruik maakt van de eerdere aankoop.

Weet je nog niet zeker of de voorstelling verplaatst wordt? Momenteel zijn we druk aan het onderzoeken of we de voorstelling naar een nieuwe datum kunnen verplaatsen. Natuurlijk speelt de onzekere situatie rondom de corona-maatregelen hierbij een grote rol. Zodra we de nieuwe datum definitief vast kunnen leggen, brengen wij je gelijk op de hoogte. We willen je verzoeken dit bericht af te wachten, voordat je contact met ons opneemt.

Mocht je toch je geld terug willen vragen, dan kan dat natuurlijk. Je kunt restitutie aanvragen via ons contactformulier. Vermeld in je bericht je IBAN-nummer (bijv. NL12 INGB 0000 1234 67) en de tenaamstelling van de rekening (bijv. A. Jansen). Het volledige aankoopbedrag inclusief servicekosten, orderkosten even eventuele bijkomende verzendkosten kun je dan binnen 30 dagen na je reactie op je rekening verwachten.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn account. Mocht je de kaarten per post kwijt zijn, neem dan contact met ons op via onze chat (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of via onze contactpagina

Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Wat is fanSALE en is het veilig?

fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar. Op deze plek kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

Dit is het enige platform dat door DeLaMar erkend wordt voor het veilig doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar.

Ik bel vanuit het buitenland. Hoe kan ik de klantenservice telefonisch bereiken?

Bel je vanuit België? Dan kun je ons bereiken via 0900-51000 (50 c/pm). Bel je vanuit een ander land? Dan zijn we bereikbaar via ons internationale nummer +31 (0)88 - 011 2610.

Mijn account
Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om je persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kun je contact met ons op via het contactformulier.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

In onze tweemaandelijkse nieuwsbrief vind je onder andere de nieuwste voorstellingen, exclusieve voorproefjes en leuke extraatjes. Schrijf je snel in via onderstaand formulier:

Afmelden
In de mailingen die je van ons ontvangt kun je onderin op de knop 'afmelden' klikken om te zorgen dat je wordt afgemeld voor deze mailingen. Mocht dit niet lukken, dan kun je contact met ons opnemen via onze contactpagina. 

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om bijvoorbeeld je reserveringen of persoonlijke gegevens te bekijken en/of wijzigen. Ook kun je je persoonlijke gegevens opvragen door contact met ons op te nemen via het contactformulier. Lees meer over onze privacy- en cookieverklaring.

Waar kan ik inloggen op Mijn account?

Op de pagina Mijn account kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ook bij Eventim een account hebt, dien je gebruik te maken van dezelfde inloggegevens.

Inschrijven nieuwsbrief

Dankzij onze nieuwsbrief ben jij twee keer per maand als eerste op de hoogte van nieuwe voorstellingen, exclusieve video’s en mooie kortingsacties. Schrijf je snel in!
Onze bezoekers beoordelen ons met een
/5