Contact

Veelgestelde vragen

Voorstellingen

Hoe laat begint de voorstelling?

De aanvangstijden vindt u op de pagina's van de voorstellingen. Bekijk alle voorstellingen.

Hoe lang duurt de voorstelling?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. Als u vervolgens op de voorstelling van uw keuze klikt, kunt u bij 'voorstellingsduur' zien hoe lang de voorstelling duurt. Als de duur van de voorstelling niet wordt vermeld, is dit omdat de duur nog niet bekend is.

Waar gaat de voorstelling over?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. U kunt vervolgens de voorstelling van uw keuze aanklikken en alle informatie nalezen.

Welke cast speelt in een voorstelling?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. Als u vervolgens op de voorstelling van uw keuze klikt, kunt u rolverdeling bekijken.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kunt u terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van het DeLaMar Theater.

Uw bezoek

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

De kassa is dagelijks geopend tussen 16.00 uur en 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa open tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met de auto?

Plan uw route naar ons theater hier.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met het openbaar vervoer?

Plan uw route naar ons theater hier.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto parkeren in de parkeergarage Q-Park Europarking. Bovendien ontvangt u als bezoeker van het DeLaMar Theater 30% korting op de parkeerkosten. Voor meer informatie en andere parkeermogelijkheden klik hier.

Kan ik mijn jas bij de garderobe ophangen?

Ja, u kunt uw jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Mocht u te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat u de zaal in het geheel niet kunt betreden.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden?

Het DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten.U kunt deze lenen bij onze garderobe.

Wat zijn de voorzieningen voor mindervaliden?

Het DeLaMar Theater heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die u kunt reserveren. Daarnaast kunt u altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers, voor eventuele assistentie.

Mag ik met mijn elektrische rolstoel of scootmobiel naar binnen?

Het hangt van het formaat van de (elektrische) rolstoel af of u hier in kunt blijven zitten. De scootmobiel kan niet mee de zaal in. U kunt overstappen op een reguliere stoel of eventueel gebruik maken van een leenrolstoel. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen via info@delamar.nl

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om u te begeleiden. U kunt met ons contact opnemen om de plaatsen te bespreken.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over vier invalidenparkeerplaatsen. Als bezoeker van het DeLaMar Theater ontvangt 30% korting op de parkeerkosten. Echter is deze korting alleen geldig in deze parkeergarage.

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. U kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Verder informatie www.cition.nl en www.sgoa.nl.

Houd u rekening met verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer u op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte in verband met koopavonden of koopzondag.

Kaarten kopen

Op welke manier kan ik kaarten reserveren?

U kunt uw kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa reserveren. Voor een online reservering klik hier.

Hoe reserveer ik online kaarten ?

  1. Kies een voorstelling en datum en klik op de button 'BESTEL'.
  2. Kies de rang, het aantal kaarten en klik op 'GA VERDER'.
  3. Uw zitplaatsen worden in het groen getoond. Indien gewenst kunt u deze wijzigen door op de plattegrond te klikken op beschikbare stoelen. Klik vervolgens op 'GA VERDER' om uw reservering af te ronden of klik onderaan de plattegrond op 'GA TERUG' voor het kiezen van een andere rang.
  4. Vervolgens wordt een overzicht van uw boeking getoond. Voor het afronden van de boeking klikt u op 'BETALEN'.
  5. Vul 2 keer uw e-mailadres in en klik op 'GA VERDER'.
  6. a) Indien uw e-mailadres niet bekend is in ons systeem, verschijnt er nu een formulier waar u uw gegevens kunt invullen als u uw kaarten per post wilt ontvangen of op de hoogte wilt worden gehouden. Klik vervolgens op 'GA VERDER'.
    b) Wordt uw e-mailadres wel herkend door ons systeem, dan verschijnt deze stap niet en komt u direct uit bij stap 7. Uw (adres)gegevens kunt uw wijzigen in de bevestigingsmail die u ontvangt na afronding van uw bestelling.
  7. Vervolgens geeft u aan hoe u uw kaarten wilt ontvangen (per e-mail of per post) en hoe u wilt betalen (iDEAL, creditcard en/of Podium Cadeaukaart). Als u kaarten koopt voor een voorstelling die binnen 5 dagen plaatsvindt vervalt de verzendingmethode 'per post', en is het ook mogelijk uw kaarten af te halen aan de kassa van ons theater. Klik op 'GA VERDER'.
  8. Bevestig uw boeking door op 'BEVESTIG' te klikken.
  9. Nu verschijnt de gekozen betaalmethode en u kunt uw boeking betalen.
  10. Na betaling ontvangt u een bevestigingsmail met alle boekingsinformatie. Heeft u gekozen voor ontvangst per e-mail dan bevat deze bevestigingsmail ook meteen de link naar uw e-tickets. Heeft u gekozen voor ontvangst per post dan heeft u hier nog de mogelijkheid om direct (indien nodig) uw adresgegevens te wijzigen. De kaarten worden verzonden naar het opgegeven adres.

Hoe reserveer ik telefonisch kaarten?

U kunt van maandag t/m vrijdag telefonisch reserveren via 0900 – 33 52 627 (€1,00 per gesprek) tussen 12.00 en 19.30 uur.

Hoe reserveer ik aan de kassa mijn kaarten?

De kassa is dagelijks geopend van 16.00 tot 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa geopend tot aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn, is de kassa twee uur voor aanvang geopend.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal, maar rolstoelgebruikers en een begeleider krijgen een korting waardoor zij tweederangs prijs betalen. Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren. Mocht u een reservering willen maken in combinatie met een rolstoelplaats dan kunt u van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 19.30 uur telefonisch contact opnemen via 0900- 33 52 627 (€1,00 per gesprek). 

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maakt u gebruik van een rolstoel of rollator en bent u in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal uw rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden u aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Wanneer u aan de kassa van ons theater of telefonisch kaarten reserveert via 0900 33 52 627 (op werkdagen van 12.00 tot 19.30 uur, €1,- per gesprek) kunt u overleggen welke plaatsen het meest geschikt zijn.

Wat is de prijs voor een kaart?

Bij elke voorstelling staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld.

Kan ik mijn kaarten betalen met een cadeaubon en/of DeLaMar voucher?

Podium Cadeaukaart
Met uw Podium Cadeaukaart kunt u zowel online als aan de kassa uw kaarten betalen. Wanneer u de cadeaukaart online gebruikt, hebt u een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van uw Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag.

Theater- en Concertbon
Met Theater- en Concertbonnen betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

Nationale Musicalbon en -card
De Nationale Musicalbon en de Nationale Musicalcard zijn uitsluitend in te wisselen voor Joop van den Ende Theaterproducties en alleen aan de kassa van ons theater.

DeLaMar bon
Met een DeLaMar bon betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

DeLaMar voucher/krediet
Uw DeLaMar krediet is zowel telefonisch, online als aan de kassa te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op uw DeLaMar voucher vermeld staat.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. U bepaalt zelf het bedrag wat op de kaart gezet wordt en deze is in te wisselen voor toegangskaarten voor voorstellingen in het DeLaMar Theater. De Podium Cadeaukaart is te koop aan de kassa van ons theater en voor onbepaalde tijd geldig. De kassa is dagelijks geopend vanaf 16.00 uur tot aanvang van de voorstelling, wanneer er geen voorstelling in ons theater is, tot 17.00 uur en in het weekend twee uur voor aanvang van de voorstelling.

U kunt de Podium Cadeaukaart hier online bestellen. U krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd.

Kan ik een CJP Cultuurkaart gebruiken?

Het DeLaMar Theater accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen contact opnemen met info@delamar.nl. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Zijn er speciale aanbiedingen of kortingen?

Wanneer u in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kunt u op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten reserveren met 50% korting. Deze kortingskaarten kunnen vanaf 12.00 uur online besteld worden via de website en vanaf 16.00 uur aan de kassa van het theater.

Deelnemers van de BankGiro Loterij krijgen een VIP-KAART waarmee zij korting krijgen op bijzondere avondjes uit, gratis toegang tot musea en kans maken om exclusieve evenementen te bezoeken. In het DeLaMar Theater krijgen VIP-KAARThouders 25% korting op de voorstellingen van DeLaMar Producties of 50% korting als u op de dag van de voorstelling last-minute kaarten koopt. Kijk op bankgiroloterij.nl/vipkaart voor het volledige aanbod.

Ik zag een aanbieding, kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Het is niet mogelijk om na een reservering nog gebruik te maken van een aanbieding of korting op de reeds gemaakte boeking.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Wanneer u hebt betaald met iDEAL of creditcard ontvangt u de kaarten per e-mail direct en per post binnen 1 week.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht u uw kaarten op uw mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf uw mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om uw kaarten te printen om deze bij de kaartcontrole te tonen.

Weet waar je koopt

Er zijn naast de officiële verkooppunten ook veel websites waar kaarten worden aangeboden voor te hoge prijzen. Deze kaarten blijken ook niet altijd geldig te zijn. Wij raden u hierom aan alleen kaarten te reserveren via de officiële verkoopkanalen. Dat wil zeggen www.delamar.nl, www.eventim.nl, telefonisch via 0900-33 52 627 (€1,00 per gesprek) van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 19.30 uur of direct aan de kassa van ons theater.

Kijk voor meer informatie op www.weetwaarjekoopt.nl.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Wanneer u geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling of een DeLaMar tegoedbon. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mailt u hiervoor naar info@delamar.nl. U kunt tevens u kaarten omruilen aan de kassa.

Ik ben ziek of verhinderd, kan ik mijn reservering annuleren?

Wanneer u geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mailt u hiervoor naar info@delamar.nl. U kunt tevens u kaarten omruilen aan de kassa.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht u uw kaarten op uw mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf uw mobiele telefoon. Ook kunt u op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling. De kassa is twee uur voor aanvang van de voorstelling geopend.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Bij een uitverkochte voorstelling kunt u op onze wachtlijst geplaatst worden. Bij annuleringen nemen wij dan contact met u op. Indien u op de wachtlijst geplaatst wilt worden, kunt u een e-mail sturen naar info@delamar.nl met de titel van de voorstelling, de datum, uw telefoonnummer en het gewenste aantal kaarten.

Hoe geef ik een adreswijziging of een afmelding voor de nieuwsbrief door?

Om uw adres of e-mailadres te wijzigen, klik hier.
Wilt u zich afmelden voor de nieuwsbrief, klik hier.
Wilt u geen post meer van ons ontvangen, klik hier.

Het theater

Wat zijn de openingstijden van het DeLaMar Theater?

De kassa is dagelijks geopend tussen 16.00 uur en 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa open tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met de auto?

Plan uw route naar ons theater hier.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met het openbaar vervoer?

Plan uw route naar ons theater hier.

Is er informatie over de geschiedenis van het DeLaMar Theater beschikbaar?

Klik hier om de geschiedenis van het DeLaMar Theater te lezen.

Kan ik een plattegrond van het DeLaMar Theater bekijken?

Klik hier om de plattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal te bekijken.

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren?

Voor een rondleiding op maat voor groepen vanaf 8 personen kunt u bellen naar 020 - 555 26 82 of mailen naar groepen@delamar.nl.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kunt u op uw gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Klik hier voor meer informatie over de fotocollectie.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden?

Het DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten. U kunt deze lenen bij onze garderobe.

Wat zijn de voorzieningen met betrekking tot mindervaliden?

Het DeLaMar Theater is geheel rolstoelvriendelijk en heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die u kunt reserveren. De Mary Dresselhuys zaal kunt u met de lift bereiken. Tevens zijn er in het gebouw twee invalidentoiletten aanwezig. U kunt op de dag van de voorstelling altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers, mocht zich onverhoopt een probleem voordoen.

Eten & Drinken

Informatie over het Grand Café

In het DeLaMar Theater bevindt zich een gezellig Grand Café waar u de avond sfeervol en smakelijk kunt starten. De vlotte service zorgt ervoor dat u op tijd in de zaal zit. Na afloop van de voorstelling is het Grand Café dé plek om, onder het genot van een drankje, ontspannen en gezellig na te praten. Klik hier voor meer informatie over eten en drinken in het DeLaMar Theater.

Hoe maak ik een reservering voor het Grand Café DeLaMar?

Maak online een reservering voor het Grand Café DeLaMar. Reserveren kan ook telefonisch via 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur).

Hoe ziet het menu in het Grand Café DeLaMar eruit?

Bekijk de menukaart van het Grand Café.

Wat zijn de openingstijden van het Grand Café DeLaMar?

Het Grand Café is van di t/m vr bij avondvoorstellingen vanaf 17.00 uur geopend voor een heerlijk diner. Bij zaterdagmatinees zijn we vanaf 13.00 uur en zondagmatinees vanaf 12.00 uur open voor lunch of een kopje koffie met iets lekkers erbij.

Kan ik een pauzearrangement reserveren?

Wij bieden u de mogelijkheid om een pauzearrangement te reserveren dat tijdens de pauze voor u klaar staat. U kunt dit reserveren door een e-mail te sturen aan grandcafe@delamar.nl, te bellen naar 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur) of direct bij aankoop van uw kaarten.

Wat zijn de mogelijkheden qua arrangementen?

Wij bieden een aantal arrangementen voor groepen vanaf 8 personen, deze kunt u hier vinden. Voor meer informatie kunt u bellen met 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur).