Contact

Veelgestelde vragen

Voorstellingen

Hoe laat begint de voorstelling?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan, hier vindt u ook de aanvangstijden van de voorstellingen.

Hoe lang duurt de voorstelling?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. Als u vervolgens op de voorstelling van uw keuze klikt, kunt u bij de datum zien hoe lang de voorstelling duurt. Als de duur van de voorstelling niet wordt vermeld, is dit omdat de duur nog niet bekend is.

Waar gaat de voorstelling over?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. U kunt vervolgens de voorstelling van uw keuze aanklikken en alle informatie nalezen.

Welke cast speelt in een voorstelling?

Klik hier om naar het overzicht van alle voorstellingen te gaan. Als u vervolgens op de voorstelling van uw keuze klikt, kunt u rolverdeling bekijken.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kunt u terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van het DeLaMar Theater.

Uw bezoek

Op welke manier kan ik kaarten reserveren?

U kunt uw kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa reserveren. Voor een online reservering klik hier.

Hoe reserveer ik online kaarten?

  1. Kies een voorstelling en datum en klik op de button 'BESTEL'.
  2. Kies de rang, het aantal kaarten en klik op 'GA VERDER'.
  3. Uw zitplaatsen worden in het groen getoond. Indien gewenst kunt u deze wijzigen door op de plattegrond te klikken op beschikbare stoelen. Klik vervolgens op 'GA VERDER' om uw reservering af te ronden of klik onderaan de plattegrond op 'GA TERUG' voor het kiezen van een andere rang.
  4. Vervolgens wordt een overzicht van uw boeking getoond. Voor het afronden van de boeking klikt u op 'BETALEN'.
  5. Vul 2 keer uw e-mailadres in en klik op 'GA VERDER'.
  6. a) Indien uw e-mailadres niet bekend is in ons systeem, verschijnt er nu een formulier waar u uw gegevens kunt invullen als u uw kaarten per post wilt ontvangen of op de hoogte wilt worden gehouden. Klik vervolgens op 'GA VERDER'.
    b) Wordt uw e-mailadres wel herkend door ons systeem, dan verschijnt deze stap niet en komt u direct uit bij stap 7. Uw (adres)gegevens kunt uw wijzigen in de bevestigingsmail die u ontvangt na afronding van uw bestelling.
  7. Vervolgens geeft u aan hoe u uw kaarten wilt ontvangen (per e-mail of per post) en hoe u wilt betalen (iDEAL, creditcard en/of PODIUM Cadeaukaart). Als u kaarten koopt voor een voorstelling die binnen 5 dagen plaatsvindt vervalt de verzendingmethode 'per post', en is het ook mogelijk uw kaarten af te halen aan de kassa van ons theater. Klik op 'GA VERDER'.
  8. Bevestig uw boeking door op 'BEVESTIG' te klikken.
  9. Nu verschijnt de gekozen betaalmethode en u kunt uw boeking betalen.
  10. Na betaling ontvangt u een bevestigingsmail met alle boekingsinformatie. Heeft u gekozen voor ontvangst per e-mail dan bevat deze bevestigingsmail ook meteen de link naar uw e-tickets. Heeft u gekozen voor ontvangst per post dan heeft u hier nog de mogelijkheid om direct (indien nodig) uw adresgegevens te wijzigen. De kaarten worden verzonden naar het opgegeven adres.

Hoe reserveer ik telefonisch kaarten?

U kunt van maandag t/m vrijdag telefonisch reserveren via 0900 – 33 52 627 (€1,00 per gesprek) tussen 12.00 en 19.30 uur.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

De kassa is dagelijks geopend tussen 16.00 uur en 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa open tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Bij een uitverkochte voorstelling kunt u op onze wachtlijst geplaatst worden. Bij annuleringen nemen wij dan contact met u op. Indien u op de wachtlijst geplaatst wilt worden, kunt u een e-mail sturen naar info@delamar.nl met de titel van de voorstelling, de datum, uw telefoonnummer en het gewenste aantal kaarten.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met de auto?

Plan uw route naar ons theater hier.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met het openbaar vervoer?

Plan uw route naar ons theater hier.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto parkeren in de parkeergarage Q-Park Europarking. Bovendien ontvangt u als bezoeker van het DeLaMar Theater 30% korting op de parkeerkosten. Voor meer informatie en andere parkeermogelijkheden klik hier.

Waar kan ik een plattegrond van de zalen bekijken?

Klik hier om de plattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal te bekijken.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Mocht u te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat u de zaal in het geheel niet kunt betreden.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kunt u op uw gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Klik hier voor meer informatie over de fotocollectie.

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren?

Klik hier voor groepsarrangementen.

Kan ik mijn jas bij de garderobe ophangen?

Ja, u kunt uw jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Wat zijn de voorzieningen voor mindervaliden?

Het DeLaMar Theater heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die u kunt reserveren. Daarnaast kunt u altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers, voor eventuele assistentie.

Mag ik met mijn elektrische rolstoel of scootmobiel naar binnen?

Het hangt van het formaat van de (elektrische) rolstoel af of u hier in kunt blijven zitten. De scootmobiel kan niet mee de zaal in. U kunt overstappen op een reguliere stoel of eventueel gebruik maken van een leenrolstoel. Voor verdere informatie kunt u contact met ons opnemen via info@delamar.nl

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om u te begeleiden. U kunt met ons contact opnemen om de plaatsen te bespreken.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden?

Het DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten.U kunt deze lenen bij onze garderobe.

Houd u rekening met verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer u op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte in verband met koopavonden of koopzondag.

Kaarten kopen

Op welke manier kan ik kaarten reserveren?

U kunt uw kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa reserveren. Voor een online reservering klik hier.

Hoe reserveer ik online kaarten ?

  1. Kies een voorstelling en datum en klik op de button 'BESTEL'.
  2. Kies de rang, het aantal kaarten en klik op 'GA VERDER'.
  3. Uw zitplaatsen worden in het groen getoond. Indien gewenst kunt u deze wijzigen door op de plattegrond te klikken op beschikbare stoelen. Klik vervolgens op 'GA VERDER' om uw reservering af te ronden of klik onderaan de plattegrond op 'GA TERUG' voor het kiezen van een andere rang.
  4. Vervolgens wordt een overzicht van uw boeking getoond. Voor het afronden van de boeking klikt u op 'BETALEN'.
  5. Vul 2 keer uw e-mailadres in en klik op 'GA VERDER'.
  6. a) Indien uw e-mailadres niet bekend is in ons systeem, verschijnt er nu een formulier waar u uw gegevens kunt invullen als u uw kaarten per post wilt ontvangen of op de hoogte wilt worden gehouden. Klik vervolgens op 'GA VERDER'.
    b) Wordt uw e-mailadres wel herkend door ons systeem, dan verschijnt deze stap niet en komt u direct uit bij stap 7. Uw (adres)gegevens kunt uw wijzigen in de bevestigingsmail die u ontvangt na afronding van uw bestelling.
  7. Vervolgens geeft u aan hoe u uw kaarten wilt ontvangen (per e-mail of per post) en hoe u wilt betalen (iDEAL, creditcard en/of Podium Cadeaukaart). Als u kaarten koopt voor een voorstelling die binnen 5 dagen plaatsvindt vervalt de verzendingmethode 'per post', en is het ook mogelijk uw kaarten af te halen aan de kassa van ons theater. Klik op 'GA VERDER'.
  8. Bevestig uw boeking door op 'BEVESTIG' te klikken.
  9. Nu verschijnt de gekozen betaalmethode en u kunt uw boeking betalen.
  10. Na betaling ontvangt u een bevestigingsmail met alle boekingsinformatie. Heeft u gekozen voor ontvangst per e-mail dan bevat deze bevestigingsmail ook meteen de link naar uw e-tickets. Heeft u gekozen voor ontvangst per post dan heeft u hier nog de mogelijkheid om direct (indien nodig) uw adresgegevens te wijzigen. De kaarten worden verzonden naar het opgegeven adres.

Hoe reserveer ik telefonisch kaarten?

U kunt van maandag t/m vrijdag telefonisch reserveren via 0900 – 33 52 627 (€1,00 per gesprek) tussen 12.00 en 19.30 uur.

Hoe reserveer ik aan de kassa mijn kaarten?

De kassa is dagelijks geopend van 16.00 tot 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa geopend tot aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn, is de kassa twee uur voor aanvang geopend.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Wanneer u hebt betaald met iDEAL of creditcard ontvangt u de kaarten per post binnen 1 week.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Wanneer u geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon*. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mailt u hiervoor naar info@delamar.nl. U kunt tevens u kaarten omruilen aan de kassa.

Ik ben ziek of verhinderd, kan ik mijn reservering annuleren?

Wanneer u geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling of een tegoedbon. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mailt u hiervoor naar info@delamar.nl. U kunt tevens u kaarten omruilen aan de kassa.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunt u aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling. De kassa is twee uur voor aanvang van de voorstelling geopend.

Mocht u uw kaarten op uw mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf uw mobiele telefoon.

Zijn er speciale aanbiedingen of kortingen?

Wanneer u in het bezit bent van een CJP-pas kunt u op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten reserveren met 50% korting. Deze kortingskaarten kunnen vanaf 12.00 uur online besteld worden via de website en vanaf 16.00 uur aan de kassa van het theater.

Deelnemers van de BankGiro Loterij krijgen een VIP-KAART waarmee zij korting krijgen op bijzondere avondjes uit, gratis toegang tot musea en kans maken om exclusieve evenementen te bezoeken. In het DeLaMar Theater krijgen VIP-KAARThouders 25% korting op de voorstellingen van DeLaMar Producties of 50% korting als u op de dag van de voorstelling last-minute kaarten koopt. Kijk op bankgiroloterij.nl/vipkaart voor het volledige aanbod.

Ik zag een aanbieding, kan ik mijn reservering nog aanpassen?

Het is niet mogelijk om na een reservering nog gebruik te maken van een aanbieding of korting op de reeds gemaakte boeking.

Kan ik een CJP Cultuurkaart gebruiken?

Het DeLaMar Theater accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen contact opnemen met info@delamar.nl. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Weet waar je koopt

Er zijn naast de officiële verkooppunten ook veel websites waar kaarten worden aangeboden voor te hoge prijzen. Deze kaarten blijken ook niet altijd geldig te zijn. Wij raden u hierom aan alleen kaarten te reserveren via de officiële verkoopkanalen. Dat wil zeggen www.delamar.nl, www.eventim.nl, telefonisch via 0900-33 52 627 (€1,00 per gesprek) van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 19.30 uur of direct aan de kassa van ons theater.

De voorstelling van mijn keuze is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Bij een uitverkochte voorstelling kunt u op onze wachtlijst geplaatst worden. Wanneer er plaatsen vrij komen, nemen wij contact met u op. Indien u op de wachtlijst geplaatst wilt worden, kunt u een e-mail sturen naar info@delamar.nl met de titel van de voorstelling, de datum, uw telefoonnummer en het gewenste aantal kaarten.

Wat is de prijs voor een kaart?

Bij elke voorstelling staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld.

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren of om de fotocollectie te bekijken?

Klik hier voor meer informatie.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. U bepaalt zelf het bedrag wat op de kaart gezet wordt en deze is in te wisselen voor toegangskaarten voor voorstellingen in het DeLaMar Theater. De Podium Cadeaukaart is te koop aan de kassa van ons theater en voor onbepaalde tijd geldig. De kassa is dagelijks geopend vanaf 16.00 uur tot aanvang van de voorstelling, wanneer er geen voorstelling in ons theater is, tot 17.00 uur en in het weekend twee uur voor aanvang van de voorstelling.

Kan ik mijn kaarten betalen met een cadeaubon?

Met uw Podium Cadeaukaart kunt u online en aan de kassa uw kaarten betalen. Dit geldt helaas niet voor andere bonnen zoals theater/concertbonnen en DeLaMar bonnen. Wanneer u met één van deze bonnen zou willen betalen is dat uitsluitend mogelijk bij de kassa van ons theater. Deze is dagelijks geopend vanaf 16.00 uur tot aanvang van de voorstelling. Wanneer er geen voorstelling in ons theater is, tot 17.00 uur en in het weekend twee uur voor aanvang van de voorstelling.

De Nationale Musicalbon en de Nationale Musicalcard zijn uitsluitend in te wisselen voor Joop van den Ende Theaterproducties en alleen aan de kassa van ons theater.

Hoe geef ik een adreswijziging of een afmelding voor de nieuwsbrief door?

Om uw adres of e-mailadres te wijzigen, klik hier.
Wilt u zich afmelden voor de nieuwsbrief, klik hier.
Wilt u geen post meer van ons ontvangen, klik hier.

Het theater

Wat zijn de openingstijden van het DeLaMar Theater?

De kassa is dagelijks geopend tussen 16.00 uur en 17.00 uur. Bij avondvoorstellingen is de kassa open tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met de auto?

Plan uw route naar ons theater hier.

Wat is de routebeschrijving naar het DeLaMar Theater met het openbaar vervoer?

Plan uw route naar ons theater hier.

Is het mogelijk om een rondleiding te organiseren?

Voor een rondleiding op maat voor groepen vanaf 8 personen kunt u bellen naar 020 - 555 26 82 of mailen naar groepen@delamar.nl.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden?

Het DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten. U kunt deze lenen bij onze garderobe.

Is er informatie over de geschiedenis van het DeLaMar Theater beschikbaar?

Klik hier om de geschiedenis van het DeLaMar Theater te lezen.

Kan ik iedere dag de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kunt u op uw gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Klik hier voor meer informatie over de fotocollectie.

Informatie over het Grand Café DeLaMar.

In het DeLaMar Theater bevindt zich een gezellig Grand Café waar u de avond sfeervol en smakelijk kunt starten. De vlotte service zorgt ervoor dat u op tijd in de zaal zit. Na afloop van de voorstelling is het Grand Café dé plek om, onder het genot van een drankje, ontspannen en gezellig na te praten. Klik hier voor meer informatie, de menukaart en het reserveren van uw tafel. Of bel vanaf 14.00 uur 020 – 555 26 00.

Kan ik een plattegrond van het DeLaMar Theater bekijken?

Klik hier om de plattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal te bekijken.

Wat zijn de parkeermogelijkheden in de buurt van het DeLaMar Theater?

U kunt uw auto parkeren in de parkeergarage Q-Park Europarking. Hier ontvangt u als bezoeker van het DeLaMar Theater 30% korting op de parkeerkosten. Voor meer informatie en andere parkeermogelijkheden klik hier.

Wat zijn de voorzieningen met betrekking tot mindervaliden?

Het DeLaMar Theater is geheel rolstoelvriendelijk en heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die u kunt reserveren. Tevens zijn er in het gebouw twee invalidentoiletten aanwezig. U kunt op de dag van de voorstelling altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers, mocht zich onverhoopt een probleem voordoen.

Waar zijn de rolstoelplaatsen in de zaal gesitueerd?

De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal, maar rolstoelgebruikers en een begeleider krijgen een korting waardoor zij tweederangs prijs betalen.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren. Mocht u een reservering willen maken in combinatie met een rolstoelplaats dan kunt u van maandag t/m vrijdag tussen 12.00 en 19.30 uur telefonisch contact opnemen via 0900- 33 52 627 (€1,00 per gesprek). 

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maakt u gebruik van een rolstoel of rollator en bent u in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal uw rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden u aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Wanneer u aan de kassa van ons theater of telefonisch kaarten reserveert via 0900 33 52 627 (op werkdagen van 12.00 tot 19.30 uur, €1,- per gesprek) kunt u overleggen welke plaatsen het meest geschikt zijn.

Is het DeLaMar Theater rolstoeltoegankelijk?

Het DeLaMar Theater, het Grand Café en de Dinerfoyer zijn rolstoelvriendelijk. De Wim Sonneveld zaal kunt u direct betreden met uw rolstoel. De Mary Dresselhuys zaal kunt u met de lift bereiken. Onze theatermedewerkers assisteren u graag. Tevens zijn er twee invalidentoiletten aanwezig in ons theater.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over vier invalidenparkeerplaatsen. Als bezoeker van het DeLaMar Theater ontvangt 30% korting op de parkeerkosten. Echter is deze korting alleen geldig in deze parkeergarage.

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. U kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Verder informatie www.cition.nl en www.sgoa.nl.

Eten & Drinken

Hoe maak ik een reservering voor het Grand Café DeLaMar?

Maak een reservering voor het Grand Café DeLaMar. Reserveren kan ook telefonisch via 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur).

Hoe ziet het menu in het Grand Café DeLaMar eruit?

Bekijk de menukaart van het Grand Café.

Wat zijn de openingstijden van het Grand Café DeLaMar?

Het Grand Café is van di t/m vr bij avondvoorstellingen vanaf 17.00 uur geopend voor een heerlijk diner. Bij zaterdagmatinees zijn we vanaf 13.00 uur en zondagmatinees vanaf 12.00 uur open voor lunch of een kopje koffie met iets lekkers erbij.

Kan ik een pauzearrangement reserveren?

Wij bieden u de mogelijkheid om een pauzearrangement te reserveren dat tijdens de pauze voor u klaar staat. U kunt dit reserveren door een e-mail te sturen aan grandcafe@delamar.nl, te bellen naar 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur) of direct bij aankoop van uw kaarten.

Wat zijn de mogelijkheden qua arrangementen?

Wij bieden een aantal arrangementen voor groepen vanaf 8 personen, deze kunt u hier vinden. Voor meer informatie kunt u bellen met 020 – 555 26 00 (dagelijks bereikbaar vanaf 14.00 uur).