Spring naar hoofdinhoud
Theater DeLaMar Amsterdam

Wij zoeken een ondernemende, flexibele en daadkrachtige 

Dutymanager (32- 40 uur, 0.8 – 1 FTE) 

Eén van de leukste functies binnen onze organisatie komt vrij: de afdeling Publieksservice & horeca is namelijk op zoek naar een Dutymanager! Deze afdeling is verantwoordelijk voor het ontvangen van onze bezoekers en voor alle operationele zaken in het publieksgedeelte van het theater zoals de garderobe, kaartcontrole en barren. Café DeLaMar en de foyers in het theater bieden ruime mogelijkheden voor ontvangst, pauze en een borrel voor het theaterpubliek. Naast voorstellingen worden er binnen DeLaMar ook evenementen georganiseerd. Als Dutymanager lever je een belangrijke bijdrage voor het verloop van een succesvolle theateravond of evenement, waarbij je hét aanspreekpunt bent voor zowel collega’s als (zakelijke) gasten en artiesten. De Dutymanager geeft leiding aan het team van supervisors (zowel in theater als Café DeLaMar) en de theatermedewerkers. De afdeling Publieksservice & horeca werkt vanuit de Hostmanship-gedachte; de kunst om mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn. Gastvrijheid, een nette uitstraling en nét dat stapje extra voor de gasten zijn belangrijke waarden binnen ons theater.

Wat ga je doen

Je bent verantwoordelijk voor een zorgvuldige voorbereiding van een theateravond of evenement, evenals voor de (financiële) afhandeling van de barren na afloop. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het theater tijdens evenementen of voorstellingen en stuur je het team van supervisors en theatermedewerkers aan. Je werkt nauw samen met de collega’s van Café DeLaMar, Techniek en B2B. Ook ben je medeverantwoordelijk voor het voorraadbeheer en help je met roosteren. Je speelt een belangrijke rol als ploegleider tijdens ontruimingen en BHV-incidenten. Gastvrijheid zit in je DNA en je bent in staat dit vol enthousiasme over te brengen op bezoekers en collega’s. Je weet van aanpakken, houdt van improviseren, bent enthousiast, gemotiveerd en gaat voor de hoogste kwaliteit.

Jouw belangrijkste taken

  • Je bent eindverantwoordelijk voor alle gast gerelateerde processen tijdens voorstellingen en evenementen;
  • Je streeft iedere dag naar het hoogst mogelijke niveau van ‘Hostmanship’ en je motiveert je team om de verwachtingen van de gasten te overtreffen;
  • Je besteedt tijd aan het bedenken én implementeren van nieuwe ideeën om de gastbeleving te verbeteren;
  • Je signaleert commerciële kansen, benut deze actief en bent medeverantwoordelijk voor het behalen van de Food & Beverage targets. 

Wie ben jij?

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring bij voorkeur gericht op de hospitality en een horecaopleiding of vergelijkbare werkervaring;
  • Je hebt ervaring met EHBO/BHV situaties, neemt hierbij verantwoordelijkheid en weet hoe je moet reageren bij calamiteiten of incidenten;
  • Je bent in het bezit van een diploma BHV (ploegleider) en Sociale Hygiëne óf bent bereid deze te halen;
  • Het coachen van anderen on the job is jouw tweede natuur – je bent een echte people manager, hebt natuurlijk overwicht en zorgt voor een prettige werksfeer om je team te motiveren. Bovendien is zelfreflectie jou niet vreemd; eerlijk en kritisch, zowel naar anderen als naar jezelf;
  • Jij ziet uitdagingen in plaats van obstakels en bent in staat om veranderingsgericht te denken. Je speelt gemakkelijk in op veranderende omstandigheden, komt met oplossingen en wijzigt zo nodig je aanpak;
  • Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk, maar je blijft realistisch. Het komt regelmatig voor dat jij degene bent die zegt “we gaan het gewoon doen!” Je pakt verantwoordelijkheid en baseert keuzes op ervaring;
  • Gastvrijheid zit in je bloed, maar zonder de zakelijke kant uit het oog te verliezen wanneer dat nodig is. Daarnaast is flexibiliteit voor jou geen probleem. Je begrijpt dat evenementen en voorstellingen soms extra inzet vragen en bent bereid eerder aanwezig te zijn of langer te blijven, ook in de avonden en weekenden. Het is daarom handig als je in (de buurt van) Amsterdam woont. 


Wat bieden wij?

  • Een afwisselende functie in een dynamische werkomgeving waar wederzijds respect en goede samenwerking in teamverband centraal staan;
  •  Een marktconform salaris tussen € 3.153,00 - € 3.695,00 bij een fulltime dienstverband (zijnde 40 uur per week), afhankelijk van expertise en ervaring;
  • Onregelmatigheidstoeslag van 8% over je gewerkte uren;
  • Individueel Keuze Budget (voorheen vakantiegeld) zijnde 8% van je bruto jaarsalaris, waarmee je zelf veel vrijheid hebt in het inrichten van je secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • 31 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
  • Een telefoononkostenvergoeding;
  • Reiskostenvergoeding bij meer dan 10km afstand woon-werk;
  • Een functie met wisselende werktijden incl. avond- en weekenddiensten;
  • De mogelijkheid om voorstellingen in ons theater te bezoeken waarbij je iemand mee mag nemen.


Je komt te werken in een relatief kleine en informele organisatie. We willen dat iedereen zich welkom voelt in DeLaMar; zowel voor als achter de schermen. De verschillende talenten, meningen en perspectieven van onze medewerkers dragen hier sterk aan bij. Daarom streven we naar een grote diversiteit in onze organisatie op het gebied van o.a. culturele achtergrond, leeftijd, geslacht, geaardheid en fysieke kenmerken. Onze organisatie wordt hier niet alleen sterker van, maar ook een fijnere plek om te werken. Wij steunen dan ook de  Code Diversiteit & Inclusie van de Nederlandse culturele en creatieve sector. 

Over DeLaMar 

DeLaMar is hét theater in hartje Amsterdam. Bij DeLaMar bekijk je geen verhalen, je beleeft ze. Het gebouw, de historie, de gastvrijheid, de kunst, het eten en drinken: in DeLaMar voeren we de magie van theater in alles door.

Behalve het aanbieden van voorstellingen in twee zalen is ons theater in de afgelopen jaren uitgegroeid tot toonaangevende locatie voor (inter)nationale evenementen als symposia, congressen, workshops, (film)premières en productlanceringen. 

Interesse?

Solliciteer dan meteen (maar uiterlijk  8 januari) via onderstaande button. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 12 januari 2026.

Heb je niet in alle bovenstaande gebieden ervaring, aarzel dan niet om te solliciteren. Enthousiasme vinden wij het belangrijkste! 

Heb je eerst nog wat vragen, neem dan vooral contact op met Harry de Bruin, adjunct-directeur via 06-3085 3693 of mail naar yong-sim.kroese@delamar.nl (HR-adviseur).

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Accepteer marketingcookies

om de video te kunnen bekijken.

Accepteer marketingcookies

om de afspeellijst te kunnen bekijken.