Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Chat direct met ons (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of neem contact met ons op via onze contactpagina

Maatregelen rond het coronavirus
Gaan de voorstellingen door?

Tijdens de persconferentie van dinsdagavond 13 oktober is bekendgemaakt dat theaters maximaal 30 bezoekers mogen ontvangen. We hebben de afgelopen tijd ontzettend ons best gedaan om voorstellingen aan te bieden voor een kleiner publiek, maar met een capaciteitsbeperking van 30 personen kan de programmering de komende tijd helaas niet doorgaan. We hebben dan ook het moeilijke besluit genomen om ons theater in ieder geval t/m 15 november te sluiten.

De boekers van de afgelaste voorstellingen ontvangen zo snel mogelijk bericht via de mail. We hopen deze voorstellingen te kunnen verplaatsen naar een andere datum. Boekers worden hiervan via mails op de hoogte gehouden, daarnaast zullen we updates plaatsen op onze speciale update-pagina. We willen je verzoeken om bij vragen eerst de mail af te wachten, om de drukte bij onze klantenservice zo veel mogelijk te verspreiden.

Of we na 15 november ons theater weer kunnen openen, is afhankelijk van de verspreiding van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen. We volgen deze ontwikkelingen op de voet en houden je via onze update-pagina op de hoogte.

Moet ik een mondkapje dragen in het theater?

Sinds 30 september is het verplicht om een mondkapje te dragen tijdens het verplaatsen door ons theater. We willen je dan ook vragen een mondkapje op te doen als je ons theater binnenkomt, en ook als je na de voorstelling weer opstaat om de zaal te verlaten. Wanneer in de foyer of op je plek in de zaal zit, mag je mondkapje af (dus ook tijdens de voorstelling). We verzoeken je een eigen mondkapje mee te nemen, maar voor de mensen die dit vergeten hebben we zeker een stapeltje klaarliggen.

Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Enkele van deze maatregelen zijn:

  • Er zijn aangepaste routes gecreëerd waardoor elke bezoeker met zo min mogelijk oponthoud naar de plek in de zaal geleid wordt;
  • Alle beschikbare stoelen hebben altijd een afstand van minimaal 1,5 meter tot elkaar;
  • De deuren staan open zodat bezoekers geen deurklinken hoeven aan te raken;
  • Het theater is een half uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk (m.u.v. de theaterkassa) en er zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen om zodoende een soepele doorloop te garanderen;
  • Er kon en kan nog steeds alleen gepind worden in ons theater;
  • Het dragen van een mondkapje in het theater is verplicht (tijdens de voorstelling mag deze afgedaan worden);
  • Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Als de gezondheid van een bezoeker naar inschatting van de medewerker een risico oplevert, zal toegang tot het gebouw geweigerd worden.

Dit is uiteraard slechts een selectie van de genomen maatregelen. We zijn verheugd dat we onze bezoekers weer mooie voorstellingen kunnen aanbieden, maar de veiligheid van onze gasten, artiesten en eigen medewerkers staat altijd voorop.

Wat houdt de gezondheidscheck in?

Het RIVM heeft een handreiking uitgewerkt om de heropening van bedrijven en instellingen per 1 juni zo veilig mogelijk te laten verlopen. Een gezondheidscheck is een onderdeel van deze handreiking en zal ook door DeLaMar Theater gehanteerd worden.

Bij de ingang van het theater wordt bij iedere bezoeker een gezondheidscheck uitgevoerd. Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dat moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling via onze chat of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Hoeveel mensen laten jullie toe in de zaal?

Vanaf 1 juli geldt er geen capaciteitsbeperking meer, zolang bezoekers voldoende afstand kunnen houden. Dit betekent dat we ruimte hebben voor 166 mensen in onze Mary Dresselhuys zaal en 250 mensen in de Wim Sonneveld zaal.

Hoe voorkomen jullie drukte bij de ingang?

Het theater is een half uur voor aanvang van de voorstelling voor publiek toegankelijk (met uitzondering van de theaterkassa). Er zullen vanaf de straatkant verschillende ingangen beschikbaar zijn. Per ingang is er een duidelijke looproute gecreëerd middels stickers/lijnen op de vloer die de bezoekers moeten volgen om de juiste foyer of zaal te bereiken. De juiste ingang staat op je toegangsbewijs vermeld. De looproutes dienen ook gebruikt te worden na afloop van de voorstelling, zodat de bezoekers via hun eigen uitgang het theater verlaten. Op straat zullen bovendien medewerkers beschikbaar zijn voor vragen en aanwijzingen.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?

We hanteren hierin de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment geeft het RIVM aan dat iedereen 1,5 meter afstand van elkaar moet houden, maar dat er een uitzondering gemaakt mag worden voor mensen uit hetzelfde huishouden of gezelschappen van maximaal 4 personen (kinderen tot en met 12 jaar tellen hierbij niet mee). 

Bij het boeken van je kaarten voor een voorstelling zal je merken dat er geen rij- en stoelnummers gekozen kunnen worden; je koopt dus toegangsbewijzen zonder specifieke plek. De avond van de voorstelling wijst de theatermedewerker je een plek in de zaal toe. Het is daarbij toegestaan dat mensen uit hetzelfde huishouden of gezelschappen van maximaal 4 personen bij elkaar zitten. In de overige gevallen zorgt onze medewerker ervoor dat er altijd 1,5 meter afstand wordt gehouden.

Is er een pauze?

We proberen het aantal contactmomenten en het aantal momenten waarop oponthoud kan plaatsvinden tot een minimum te beperken. Hierdoor zijn er vooralsnog geen pauzes in de voorstelling. Bij sommige voorstellingen krijg je voorafgaand aan de voorstelling een drankje aangeboden. 

De bars in de foyers van het theater zijn geopend voor een drankje na afloop van de voorstelling. Vanzelfsprekend hanteren wij ook hier de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen van de landelijke overheid.

Is de garderobe geopend?

De garderobe is wegens veiligheidsoverwegingen gesloten. Bezoekers nemen de jas mee de zaal in en kunnen deze op de stoelen naast zich leggen, die verplicht vrijgehouden worden om de 1,5 meter afstand te bewaken.

Is het toilet veilig te bezoeken?

Zeker. We beschikken over een groot aantal toiletgroepen, waardoor we bezoekers gemakkelijk kunnen spreiden door het gehele gebouw. De aanwezigheid van verschillende toiletgroepen wordt aangegeven middels eenvoudige en eenduidige bewegwijzering. Ook zullen onze medewerkers bezoekers verzoeken gebruik te maken van andere toiletruimtes als er te veel drukte ontstaat.

Uiteraard staat hygiëne voorop in de toiletruimtes. Er zal voldoende desinfecterende handgel aanwezig zijn. Daarnaast is de schoonmaak van deze ruimtes geïntensiveerd, zowel voor, tijdens als na de voorstelling.

Wat zijn de maatregelen rondom jullie airconditioning en luchtcirculatie?

Wat betreft onze airconditioning en luchtcirculatie hanteren we altijd de richtlijnen van het RIVM. Deze richtlijnen geven op dit moment geen eenduidige uitsluitsel over de effecten van airconditioning en luchtventilatie op de verspreiding van het coronavirus, of hoe we hier als theater het beste mee om kunnen gaan. Natuurlijk houden we de aanscherpingen van de RIVM rond dit thema nauwlettend in de gaten, en zullen we eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorvoeren.

We kunnen in ieder geval melden dat we geen gebruik maken van zogenaamde ‘recirculatie’-technieken, wat betekent dat de lucht in ons theater niet wordt ‘hergebruikt’. De door ons gebruikte AFPRO filters zuiveren de lucht intensief waardoor het klimaat binnen in het gebouw zelfs 4 x minder fijnstof bevat dan buiten op straat. Er is op dit moment echter nog geen onderzoek beschikbaar waarin wordt aangetoond wat de filterende werking is op de aerosols van het Covid 19 virus.

Ik ga vandaag naar een voorstelling maar ik en/of iemand in mijn omgeving hebben gezondheidsklachten. Wat nu?

Wanneer één van onderstaande vragen met JA wordt beantwoord, mag je ons theater op dit moment helaas niet bezoeken. Het bezoek moet worden uitgesteld totdat op elke vraag NEE geantwoord kan worden.

  1. Heb je de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak? 
  2. Heb je op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  3. Heb je het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  4. Heb je een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 14 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  5. Ben je in thuisisolatie omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?

Is een van bovenstaande situaties van toepassing dan adviseren we je vóór aanvang van de voorstelling via onze chat of telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. De medewerker van de klantenservice zal met je op zoek gaan naar een alternatieve datum/voorstelling of zal indien gewenst het aankoopbedrag terug betalen. Omdat we alleen een alternatief kunnen aanbieden als je melding vóór aanvang van de voorstelling door een medewerker in behandeling is genomen, adviseren we niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat je e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Is de theaterkassa geopend?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Onze theaterkassa is geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is; in onze agenda kan je in één oogopslag zien op welke dagen dat is. Op werkdagen is de theaterkassa vanaf 17:00 uur geopend, in het weekend en bij matinees gaat de theaterkassa één uur voor aanvang van de eerste voorstelling open. De theaterkassa sluit 15 minuten na aanvang van de laatste voorstelling. Op dagen dat er geen voorstelling is, is de theaterkassa gesloten.

De rest van het theater is pas een half uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk voor publiek.

Let op: je kunt niet meer contant betalen in DeLaMar Theater

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal. Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

Ik ben nog in bezit van kaarten van een voorstelling die door de maatregelen rond het coronavirus is afgelast. Kan ik met het aankoopbedrag van deze kaarten nieuwe kaarten aanschaffen voor een andere voorstelling?

Heb je eerder een voorstelling geboekt die door de maatregelen rond het coronavirus definitief is afgelast en niet kan worden verplaatst, dan ontvang je een voucher ter hoogte van de originele ticketprijs (incl. order- en verzendkosten). Je kunt dit bedrag inzetten om kaarten voor onze reguliere programmering te boeken, op een dag die jou uitkomt. Na besteding van de voucher blijft een eventueel restbedrag op de voucher behouden en kan dit restbedrag alsnog besteed worden aan andere voorstellingen. Zodra bekend wordt wanneer onze reguliere programmering weer door kan gaan, ontvang je deze voucher en kun je een (of meerdere) van deze voorstellingen boeken. We houden je via de mail en onze speciale status-pagina op de hoogte van de ontwikkelingen.

Heb je nog geen voucher ontvangen en wil je liever je eerder geboekte kaarten omzetten naar kaarten voor een andere voorstelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen dan je oorspronkelijke kaarten annuleren en nieuwe kaarten inboeken voor de door jouw gekozen voorstelling. De medewerker zal je uitleggen hoe dat werkt.

Is het Grand Cafe geopend?

Het Grand Café is geopend, maar ook hier is het aantal gasten beperkt tot maximaal 30 personen. Uiteraard zijn hier ook voldoende maatregelen genomen om veilig te kunnen dineren. Zo is er ruime afstand tussen de tafels, blijft de bediening op gepaste afstand en zijn er extra hygiënemaatregelen getroffen zoals het aanbieden van desinfectiegel bij binnenkomst.

Dineren in het Grand Café kan uitsluitend op reservering.

Tegoedvouchers
Waarom heb ik een voucher ontvangen?

Zoals veel andere theaters hebben wij een speciale voucher in het leven geroepen, die je ontvangt als een door jou geboekte voorstelling wegens de coronacrisis geannuleerd is of mogelijk verzet wordt. Op de voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs (incl. order- en verzendkosten). De voucher is minimaal 1 jaar geldig, de exacte verloopdatum staat in de mail met de vouchercode vermeld. Je hebt dus minstens 1 jaar de tijd om kaarten te kopen voor elke voorstelling in ons theater. Wordt je afgelaste voorstelling verplaatst, maar is de definitieve datum nog niet bekend? Natuurlijk kun je je voucher ook bewaren voor een nieuwe datum van de afgelaste voorstelling. Zodra we een nieuwe datum gevonden hebben, sturen we alle boekers van deze voorstelling gelijk een mail en kun jij beslissen of je je voucher hier voor in wil zetten. 

Behalve dat je op deze manier een leuk uitje hebt om naar uit te kijken, zijn deze vouchers van groot belang voor zowel ons theater als de decorbouwers, technici, componisten, zaalwachten, en de andere mensen achter al die mooie voorstellingen. Het biedt ons allemaal wat meer zekerheid als we na de coronacrisis weer kunnen rekenen op genoeg bezoekers om onze sector draaiende te houden, en zo te kunnen werken aan nieuwe theaterbelevenissen.

Hoe lang is de voucher geldig?

De voucher is minimaal 1 jaar geldig vanaf het moment van verzending, de exacte verloopdatum staat in de mail met de vouchercode vermeld. Na het verstrijken van de geldigheidsduur is het resterende voucherbedrag nog steeds van jou. We zullen na verstrijken van de geldigheidsduur het restbedrag alsnog aan je uitkeren, of we verlengen de looptijd zodat je de voucher nog op een later moment kan gebruiken.

Wat is de waarde van de voucher?

Op deze voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs incl. order- en verzendkosten en exclusief eventuele aangeschafte borrel- of dinerarrangementen. Aangeschafte borrel- of dinerarrangementen worden namelijk teruggestort op de rekening van waar deze betaald zijn. Dit bedrag wordt zo spoedig mogelijk na verzending van jouw voucher teruggestort.

Hoe wissel ik mijn voucher in?

De voucher in te wisselen voor alle shows die in verkoop zijn via deze website.

1. Ga naar de voorstelling van je keuze
2. Kies een datum en klik op 'bestel kaarten'
3. Kies het gewenste aantal stoelen en voeg deze toe aan je winkelwagen
4. Klik in je winkelwagentje op het pijltje 'Gebruik DeLaMar Voucher/Cadeaubon'
5. Hier kun je de code van je voucher invullen (deze heb je via de mail ontvangen). Het bedrag wordt verrekend
6. Doorloop de rest van de stappen voor het boeken van je kaarten

Kom je er via de website niet uit? Je voucher is ook telefonisch in te wisselen. De voucher is niet inwisselbaar aan onze theaterkassa.

Kan ik bijbetalen als de voorstellingsprijs van mijn nieuwe boeking hoger is dan het bedrag op mijn voucher?

Ja, dat is mogelijk. Aan het einde van het bestelproces kun je na besteding van het tegoed op je voucher een eventueel restbedrag via de gebruikelijke betaalmogelijkheden (iDeal, creditcard of Podium Cadeaukaart) afrekenen.

Er is nog een restbedrag over op mijn voucher nadat ik kaarten heb gekocht. Wat gebeurt daar mee?

Het resterende bedrag blijft gewoon op je voucher staan zolang de voucher geldig is. Dit tegoed kun je alsnog gebruiken bij een volgende boeking.

Kan ik meerdere vouchers inwisselen bij in één aankoop?

Ja, dat is mogelijk. Nadat je in het bestelproces één vouchercode hebt ingevoerd, kun je gelijk een nieuwe invoeren.

Waarom heb ik meerdere vouchers ontvangen?

De vouchers worden verzonden per boeking én per voorstelling. Als je bijvoorbeeld in één aankoop twee verschillende voorstellingen hebt geboekt, ontvang je een aparte voucher voor beide voorstellingen. Heb je op verschillende momenten een aankoop gedaan, dan ontvang je ook een aparte voucher voor de verschillende aankopen.

Ik heb nog maar één voucher ontvangen, terwijl ik er meer zou moeten ontvangen. Hoe zit dat?

De vouchers worden per voorstelling verzonden, maar worden niet voor alle voorstellingen tegelijk verzonden. Dit heeft een aantal redenen. Bij sommige voorstellingen is het nog niet duidelijk of deze definitief verplaatst wordt of definitief geannuleerd is. En als de voorstelling verplaatst is, is het soms nog niet duidelijk wanneer de voorstelling ingehaald zal worden. Dit is allemaal van belang om te kunnen bepalen wat het beste moment is om de vouchers te versturen of een andere oplossing aan te bieden. We willen bovendien de druk op de klantenservice beperken en de gevolgen bij technische storingen zo klein mogelijk houden. Om die redenen spreiden we de verzending van vouchers.

Kan ik de voucher ook telefonisch of via de theaterkassa inwisselen?

De voucher is telefonisch of online inwisselbaar voor voorstellingen in DeLaMar Theater. De voucher is niet inwisselbaar aan de theaterkassa van DeLaMar Theater. Kijk hier voor meer informatie over onze verkooppunten.

Kan ik de voucher ook gebruiken voor de aanschaf van een borrel- of dinerarrangement?

Je kunt de voucher inwisselen voor alle shows die in verkoop zijn via onze website inclusief bijbehorende producten zoals borrel- of dinerarrangementen (indien beschikbaar). 

Update 28 mei 2020: op dit moment worden er geen borrel- of dinerarrangementen aangeboden via onze website. Het is wel mogelijk voor af te reserveren voor een diner of brunch in ons Grand Café via deze speciale pagina. In het Grand Café moet met pin of creditcard betaald worden. De voucher is niet te besteden in ons Grand Café.

Ik ben mijn voucher kwijt. Wat nu?

Geen nood. Wanneer je contact opneemt met onze klantenservice zorgen we ervoor dat je alsnog een vouchercode ontvangt. We willen je verzoeken het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging) of het e-mailadres waarop je de kaarten van je afgelaste voorstelling had ontvangen bij de hand te houden.

Ik heb nooit een voucher ontvangen. Hoe kom ik alsnog aan mijn voucher?

We versturen de vouchers in verschillende fases, dus het is mogelijk dat er voor jouw afgelaste voorstelling nog geen voucher is verzonden. Op onze speciale status-pagina kan je terugzien wat de status van jouw afgelaste voorstelling is. Als er een voucher voor jouw voorstelling verzonden is, dan staat dat daar duidelijk vermeld.

Hebben wij de vouchers al wel verzonden, maar heb jij nog geen voucher ontvangen? Controleer dan eerst de map 'Ongewenste mail' van je mailbox. Als de voucher ook niet in je ongewenste mail is terug te vinden, willen we je vragen contact met ons op te nemen, dan zorgen wij ervoor dat je alsnog de voucher ontvangt waar jij recht op hebt. We willen je verzoeken het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging) of het e-mailadres waarop je de kaarten hebt ontvangen bij de hand te houden.

Zijn er nog geen vouchers verzonden voor jouw afgelaste voorstelling, maar wil je liever je eerder geboekte kaarten omzetten naar kaarten voor een andere voorstelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen dan je oorspronkelijke kaarten annuleren en nieuwe kaarten inboeken voor de door jouw gekozen voorstelling. De medewerker zal je uitleggen hoe dat werkt.

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?

De voucher biedt jou de vrijheid zelf een datum kiezen waarop je ons theater opnieuw wilt bezoeken. Zo kun je jezelf ook in deze moeilijke tijden alsnog met een avondje uit verwennen. Als je je voucher na de verloopdatum nog niet besteed hebt, zullen wij het restbedrag alsnog aan je uitkeren of verlengen we de looptijd zodat je de voucher op een later moment kan gebruiken.

Schikt de oplossing van een voucher toch niet voor jouw situatie? Dan kun je je aankoopbedrag (inclusief order- en verzendkosten) aan ons terugvragen. We willen je vragen hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. We verzoeken je het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging) en het e-mailadres waarop je de kaarten hebt ontvangen in je bericht te vermelden.

Voorstellingen
Waar vind ik meer informatie over de voorstellingen (aanvang/duur/cast/prijzen etc.)?

Via de pagina voorstellingen kun je klikken op de voorstelling van je keuze. Hier vind je alle informatie over de voorstelling. Het kan voorkomen dat de duur nog niet bekend is en daardoor nog niet vermeld wordt.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kun je terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van DeLaMar Theater.

Geldt er een leeftijdsgrens voor voorstellingen?

Iedereen is welkom in DeLaMar Theater. In principe zijn standaard al onze voorstellingen geschikt voor (jong)volwassen bezoekers (16+), tenzij anders vermeld. Als een voorstelling speciaal geschikt is voor jeugdige bezoekers staat dit expliciet bij de voorstellingsinformatie vermeld. Indien er geen leeftijd vermeld staat, kunnen wij niet uitsluiten dat er elementen in de voorstelling voorkomen die door sommigen als minder geschikt voor jongere bezoekers geduid kunnen worden.

Je bezoek
Ik bezoek binnenkort DeLaMar Theater. Moet ik rekening houden met bijzondere maatregelen rond corona?

We hebben door het hele theater uiteenlopende maatregelen genomen waardoor onze bezoekers, ons personeel en onze artiesten minimaal 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden. Bij het kopje 'Maatregelen rond het coronavirus' hierboven tref je meerdere antwoorden op veelgestelde vragen rond dit onderwerp.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

DeLaMar Theater beschikt over koptelefoons voor slechthorenden. Je kunt deze lenen bij onze garderobe. Er is tevens een ringleiding in ons theater aanwezig; helaas kunnen we niet garanderen dat de bijbehorende inductielus met elk gehoorapparaat goed samenwerkt. Om deze reden bieden wij de inductielussen niet standaard aan. Als je bij een eerder bezoek aan ons theater al een positieve ervaring hebt gehad met het gebruik van de inductielus kunnen we deze uiteraard wel aan je aanbieden. De inductielus is op te vragen bij onze garderobe.

DeLaMar Theater heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die je aan de kassa van ons theater of telefonisch kunt reserveren. Het hangt van het formaat van de (elektrische) rolstoel af of je hier kunt zitten. De scootmobiel kan niet mee de zaal in. Je kunt overstappen op een reguliere stoel of eventueel gebruik maken van een leenrolstoel. Voor verdere informatie kun je contact met ons opnemen.

De straat voor de hoofdentree is autovrij. Mindervaliden mogen bij uitzondering voor het theater worden afgezet.

Voor eventuele assistentie in het theater kun je altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers.

Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden).

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

DeLaMar Theater wil de voorstelling graag op tijd laten beginnen; na aanvang kunnen wij toegang / je eigen zitplaats niet garanderen. Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt.

Is er een garderobe aanwezig?

Er is een garderobe aanwezig maar deze zal wegens veiligheidsoverwegingen rond corona gesloten zijn. Bezoekers nemen de jas mee de zaal in en kunnen deze op de stoelen naast zich leggen, die verplicht vrijgehouden worden om de 1,5 meter afstand te bewaken.

Wat is de routebeschrijving naar DeLaMar Theater en waar kan ik parkeren?

DeLaMar Theater is gelegen aan de Marnixstraat 402, op 2 minuten loopafstand van het Leidseplein (Google Maps).

In dezelfde straat kun je op circa 10 minuten loopafstand de auto parkeren in parkeergarage Q-Park Europarking (Google Maps). Wil je verzekerd zijn van een parkeerplaats? Reserveer je parkeerplaats dan mét korting via de SPECIALE 'DELAMAR'-RESERVEERPAGINA op Q-park.nl. Verzekerd van een parkeerplaats op loopafstand kun je zorgeloos genieten van je voorstelling in het DeLaMar Theater.

Kijk voor vragen en/of opmerkingen omtrent parkeren bij de veelgestelde vragen van Q-Park of neem rechtstreeks contact met Q-Park op.

DeLaMar Theater is ook makkelijk per openbaar vervoer te bereiken. Er stoppen verschillende trams en bussen in de directe omgeving. Meer informatie op onze pagina over bereikbaarheid.

Kom je met de fiets? Zorg er dan voor dat je de fiets(en) in de daarvoor bestemde vakken en rekken plaatst. Fietsen buiten deze gebieden kunnen worden verwijderd.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Onze theaterkassa is geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is; in onze agenda kan je in één oogopslag zien op welke dagen dat is. Op werkdagen is de theaterkassa vanaf 17:00 uur geopend, in het weekend en bij matinees gaat de theaterkassa één uur voor aanvang van de eerste voorstelling open. De theaterkassa sluit 15 minuten na aanvang van de laatste voorstelling.

Let op: je kunt niet meer contant betalen in DeLaMar Theater

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden.

Voor vragen of het reserveren van plaatsen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over twee invalidenparkeerplaatsen. Als bezoeker van DeLaMar Theater ontvang je korting op de parkeerkosten. Deze korting is alleen geldig in de parkeergarage Q-Park Europarking aan de Marnixstraat. Mindervalide bezoekers kunnen vóór aanvang van de voorstelling een kortingskaart bij de theaterkassa van DeLaMar Theater opvragen.

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Een overzicht van gehandicaptenparkeerplaatsen in Amsterdam. 

De straat voor de hoofdentree is autovrij. Mindervaliden mogen bij uitzondering voor het theater worden afgezet.

Houd rekening met de verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer je op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte.

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet kunt betreden.

Waar kan ik overnachten in de omgeving?

Maak je theaterbezoek compleet met een overnachting in een van de Amsterdamse Eden Hotels, partner van DeLaMar Theater.

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek

Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan ons theater? Dan kun je dit aan ons melden via receptie@delamar.nl, zodat we kunnen kijken of we het voorwerp gevonden hebben.

Gevonden voorwerpen worden door ons 3 maanden bewaard. Daarna zoeken we een andere bestemming.

Kaarten kopen
Hoe koop ik kaarten?

Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Op de pagina van de gewenste voorstelling kun je kiezen voor een datum naar keuze en vervolgens op 'BESTEL KAARTEN' klikken. Via de zaalplattegrond kies je de gewenste stoelen. De verschillende kleuren geven de rangen aan met de bijbehorende prijzen. In het volgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Hier krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een pauze-arrangement of driegangenmenu. Hierna dien je in te loggen met een DeLaMar-account. Heb je ook een Eventim account, dan dien je gebruik te maken van deze gegevens.

Daarnaast kun je dagelijks contact met ons opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden).

Onze theaterkassa is geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is; in onze agenda kan je in één oogopslag zien op welke dagen dat is. Op werkdagen is de theaterkassa vanaf 17:00 uur geopend, in het weekend en bij matinees gaat de theaterkassa één uur voor aanvang van de eerste voorstelling open. De theaterkassa sluit 15 minuten na aanvang van de laatste voorstelling.

Let op: je kunt niet meer contant betalen in DeLaMar Theater

Hoe koop ik kaarten voor een groep?

Groepsreserveringen verlopen gezien de veiligheidsmaatregelen rond het corona-virus in overleg. Neem hiervoor contact op met Bookx, onze partner voor groepsreserveringen.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal. Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en bent je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Heb je een vraag? Chat direct met ons (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of neem contact met ons op via onze contactpagina

Betaal ik service en/of transactiekosten?

Op elke voorstellingspagina staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld. De getoonde kaartprijzen op de website zijn inclusief servicekosten. Per boeking worden er €3,50 orderkosten berekend. Het toesturen van e-tickets is gratis, voor postverzending hanteren wij een tarief van €3,60.

Voor het apart boeken van enkel één of meerdere borrelarrangementen, worden slechts €0,50 orderkosten per boeking berekend.

Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar)cadeaubon/-kaart?

Podium Cadeaukaart
Met een Podium Cadeaukaart kun je zowel online, telefonisch als aan de kassa kaarten betalen. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, hebt je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag contant betalen of pinnen aan de kassa of online per iDEAL of creditcard betalen.

Theater- en Concertbon
Met Theater- en Concertbonnen betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

Nationale Musicalcard
De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.stage-entertainment.nl. Kijk voor het huidige aanbod op www.musical-card.nl.

DeLaMar Theaterbon
Met een DeLaMar Theaterbon betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

DeLaMar Theatervoucher/krediet
Je DeLaMar Theater krediet is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. Je bepaalt zelf het bedrag dat op de kaart gezet wordt. De Podium Cadeaukaart is in te wisselen voor toegangskaarten voor voorstellingen in DeLaMar Theater en is voor onbepaalde tijd geldig.

Je kunt de Podium Cadeaukaart online bestellen. Je krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd. Ook is de Podium Cadeaukaart te koop aan de kassa van ons theater.

Krijg ik met CJP korting?

Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via de website en vanaf 17.00 uur aan de kassa van het theater (kijk bij 'Informatie kaartverkoop' voor de openingstijden van de theaterkassa). We willen je verzoeken zoveel mogelijk online te boeken om drukte aan de kassa te voorkomen.

DeLaMar Theater accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen contact opnemen met verkoop@delamar.nl. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Wanneer je geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling. Voor de voorstelling Lazarus geldt dat je tot maximaal één week voor de voorstelling je kaarten kunt omwisselen naar een vergelijkbare dag in de speelperiode van Lazarus in DeLaMar Theater. Voor het ruilen van de kaarten brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mail hiervoor naar info@delamar.nl. Het is ook niet mogelijk om na een reservering nog gebruik te maken van een aanbieding of korting op de reeds gemaakte boeking.

Je kunt je kaarten ook te koop aanbieden via fanSALE. fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar Theater, en is het enige platform dat door DeLaMar Theater erkend wordt voor het doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar Theater. Hier kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn account. Mocht je de kaarten per post kwijt zijn, neem dan contact met ons op via onze chat (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of via onze contactpagina

Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Kaarten kopen/verkopen via fanSALE

fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar Theater. Op deze plek kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

Dit is het enige platform dat door DeLaMar Theater erkend wordt voor het doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar Theater.

Ik bel vanuit het buitenland. Hoe kan ik de klantenservice telefonisch bereiken?

Bel je vanuit België? Dan kun je ons bereiken via 0900-51000 (50 c/pm). Bel je vanuit een ander land? Dan zijn we bereikbaar via ons internationale nummer +31 (0)88 - 011 2610.

Het theater
Wat zijn de openingstijden van DeLaMar Theater?

De foyers zijn vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk.

Onze theaterkassa is geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is; in onze agenda kan je in één oogopslag zien op welke dagen dat is. Op werkdagen is de theaterkassa vanaf 17:00 uur geopend, in het weekend en bij matinees gaat de theaterkassa één uur voor aanvang van de voorstelling open. De theaterkassa sluit 15 minuten na aanvang van de laatste voorstelling. Op dagen dat er geen voorstelling is, is de kassa gesloten.

In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Let op: je kunt niet meer contant betalen in DeLaMar Theater

Kan ik een plattegrond van DeLaMar Theater bekijken?

Ja dat kan! Bekijk de zaalplattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kun je op je gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Meer informatie over de fotocollectie.

Maatregelen Coronavirus (COVID-19)

Op instructie van de landelijke overheid was ons theater tot 5 juni gesloten en waren alle voorstellingen tot deze datum geannuleerd. Vanaf 6 juni hebben we onze deuren geopend voor 30 personen per theaterzaal en vanaf 1 juli geldt er geen maximum meer mits alle bezoekers 1,5 meter afstand kunnen houden. Vanzelfsprekend verzorgen we deze voorstellingen volledig volgens de voorgeschreven veiligheidsmaatregelen van de landelijke overheid. 

Update coronavirus - 28 september 2020 16.30
We volgen de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwlettend, zo ook de geplande persconferentie van 28 september. We snappen het als je vragen hebt over een bezoek aan ons theater. We willen je echter vriendelijk verzoeken met je vraag te wachten tot de dag ná de persconferentie en pas na 12.00 uur contact met ons op te nemen, zodat wij je hopelijk al eerder van de benodigde informatie kunnen voorzien en onze klantenservice voldoende tijd overhoudt om iedereen goed te woord te staan.

We houden je graag op de hoogte via onze speciale update-pagina. Bedankt voor je begrip en je medewerking.

Meer informatie over de coronamaatregelen in ons theater

Meer informatie over afgelaste en verplaatste voorstellingen

Eten en drinken
Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

In DeLaMar Theater bevindt zich een gezellig Grand Café waar je terecht kan voor een hapje en/of drankje. De vlotte service zorgt ervoor dat je op tijd in de zaal zit. Na afloop van de voorstelling is het Grand Café dé plek om, onder het genot van een drankje, ontspannen en gezellig na te praten. Meer informatie over eten en drinken.

Let op: je kunt niet meer contant betalen in DeLaMar Theater.

Hoe maak ik een reservering voor het Grand Café DeLaMar?

Het is mogelijk om online een reservering te maken voor het Grand Café DeLaMar. Voor vragen kun je mailen naar grandcafe@delamar.nl. Ook zijn wij van wo t/m zo vanaf 15.00 uur telefonisch bereikbaar op 020 - 555 2605 15.00 en 21.00 uur op 020 - 555 2605.

Hoe ziet het menu in het Grand Café DeLaMar eruit?
Wat zijn de openingstijden van het Grand Café DeLaMar?

Bij avondvoorstellingen is het Grand Café dan vanaf 17.00 uur geopend en bij matineevoorstellingen op zondag 2 uur voor aanvang van de voorstelling. Op de pagina van het Grand Café kun je via de kalender zien op welke dagen het Grand Café geopend is.

Kan ik een pauzearrangement reserveren?

Gezien de veiligheidsmaatregelen rond het corona-virus is het op dit moment helaas niet mogelijk een borrelarrangement voor in de pauze of na afloop van de voorstelling te reserveren.

Wat zijn de mogelijkheden qua (groeps)arrangementen?

Groepsreserveringen verlopen gezien de veiligheidsmaatregelen rond het corona-virus in overleg. Neem hiervoor contact op met Bookx, onze partner voor groepsreserveringen.

Mijn account
Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om je persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kun je een mail sturen naar info@delamar.nl.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

In onze tweemaandelijkse nieuwsbrief vind je onder andere de nieuwste voorstellingen, exclusieve voorproefjes en leuke extraatjes. Schrijf je snel in via onderstaand formulier:

Afmelden
In de mailingen die je van ons ontvangt kun je onderin op de knop 'afmelden' klikken om te zorgen dat je wordt afgemeld voor deze mailingen. Mocht dit niet lukken, dan kun je contact met ons opnemen via onze contactpagina. 

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om bijvoorbeeld je reserveringen of persoonlijke gegevens te bekijken en/of wijzigen. Ook kun je je persoonlijke gegevens opvragen door een mail te sturen naar info@delamar.nl. Lees hier meer over ons privacy statement.

Waar kan ik inloggen op Mijn account?

Op de pagina Mijn account kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ook bij Eventim een account hebt, dien je gebruik te maken van dezelfde inloggegevens.

Inschrijven nieuwsbrief

Dankzij onze nieuwsbrief ben jij twee keer per maand als eerste op de hoogte van nieuwe voorstellingen, exclusieve video’s en mooie kortingsacties. Schrijf je snel in!
Onze bezoekers beoordelen ons met een
/5