Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar info@delamar.nl.

Voorstellingen
Waar vind ik meer informatie over de voorstellingen (aanvang/duur/cast/prijzen etc.)?

Via de pagina voorstellingen kun je klikken op de voorstelling van je keuze. Hier vind je alle informatie over de voorstelling. Het kan voorkomen dat de duur nog niet bekend is en daardoor nog niet vermeld wordt.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kun je terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van DeLaMar Theater.

Je bezoek
Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

DeLaMar Theater beschikt over een ringleiding. Er zijn zowel koptelefoons als inductielussen beschikbaar. Deze lus kan aangesloten worden op gehoorapparaten. Je kunt deze lenen bij onze garderobe.

DeLaMar Theater heeft in beide zalen een aantal rolstoelplaatsen die je aan de kassa van ons theater of telefonisch kunt reserveren. Het hangt van het formaat van de (elektrische) rolstoel af of je hier kunt zitten. De scootmobiel kan niet mee de zaal in. Je kunt overstappen op een reguliere stoel of eventueel gebruik maken van een leenrolstoel. Voor verdere informatie kun je contact met ons opnemen.

Voor eventuele assistentie in het theater kun je altijd terecht bij een van onze theatermedewerkers.

Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt.

Is er een garderobe aanwezig?

Ja, je kunt je jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor betaal je niks extra's. Ook is het mogelijk een tas of koffer af te geven. Gedurende de voorstelling is er altijd een medewerker aanwezig in de garderobe.

Wat is de routebeschrijving naar DeLaMar Theater en waar kan ik parkeren?

DeLaMar Theater is gelegen aan de Marnixstraat 402, op 2 minuten loopafstand van het Leidseplein. In dezelfde straat kun je de auto parkeren in parkeergarage Q-Park Europarking (Marnixstraat 250). Als bezoeker van DeLaMar Theater ontvang je daar 30% korting op de parkeerkosten (kortingskaart geldig t/m 31 dec 2018).

Ook is DeLaMar Theater makkelijk per openbaar vervoer te bereiken. Er stoppen verschillende trams en bussen in de directe omgeving.

Meer informatie over bereikbaarheid.

Kom je met de fiets? Zorg er dan voor dat je de fiets(en) in de daarvoor bestemde vakken en rekken plaatst. Fietsen buiten deze gebieden kunnen worden verwijderd.

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Bij avondvoorstellingen is de kassa geopend vanaf 17.00 uur tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend. De kassa is gesloten als er geen voorstellingen zijn in het theater.

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden.

Voor vragen of het reserveren van plaatsen kun je contact opnemen via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over vier invalidenparkeerplaatsen. Als bezoeker van DeLaMar Theater ontvang je 30% korting op de parkeerkosten. Deze korting is alleen geldig in de parkeergarage Q-Park Europarking aan de Marnixstraat.

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Houd rekening met de verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer je op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte.

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet kunt betreden.

Waar kan ik overnachten in de buurt?

Maak je theaterbezoek compleet met een overnachting in een van de Amsterdamse Eden Hotels, partner van DeLaMar Theater.

Kaarten kopen
Hoe koop ik kaarten?

Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen.

Op de pagina van de gewenste voorstelling kun je kiezen voor een datum naar keuze en vervolgens op 'BESTEL KAARTEN' klikken. Via de zaalplattegrond kies je de gewenste stoelen. De verschillende kleuren geven de rangen aan met de bijbehorende prijzen. In het volgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Hier krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een pauze-arrangement of driegangenmenu. Hierna dien je in te loggen met een DeLaMar-account. Heb je ook een Eventim account, dan dien je gebruik te maken van deze gegevens.

Daarnaast kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

Ook onze kassamedewerkers in het theater helpen je graag met het kopen van kaarten. Bij avondvoorstellingen is de kassa open vanaf 17.00 uur tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend. De kassa is gesloten als er geen voorstellingen zijn in het theater.

Hoe koop ik kaarten voor een grote groep (10+ personen)?

Vanaf 10 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar Theater biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrel- en dinerarrangement.

Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar Theater worden verzorgd door Eventim. Maak direct een reservering of neem contact op via delamar@eventim.nl of 088 - 011 2662 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

De rolstoelplaatsen zijn gesitueerd op de eerste rang in de zaal, maar rolstoelgebruikers en een begeleider krijgen een korting waardoor zij tweederangs prijs betalen. Mocht je een rolstoelplaats willen reserveren dan kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en bent je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

Betaal ik service en/of transactiekosten?

Op elke voorstellingspagina staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld. De getoonde kaartprijzen zijn inclusief servicekosten. Daarnaast worden er per boeking €1,80 transactiekosten berekend. Het toesturen van e-tickets is gratis, voor postverzending hanteren wij een tarief van €3,50.

Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar)cadeaubon/-kaart?

Podium Cadeaukaart
Met een Podium Cadeaukaart kun je zowel online, telefonisch als aan de kassa kaarten betalen. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, hebt je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag contant betalen of pinnen aan de kassa of online per iDEAL of creditcard betalen.

Theater- en Concertbon
Met Theater- en Concertbonnen betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

Nationale Musicalcard
De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.stage-entertainment.nl. Kijk voor het huidige aanbod op www.musical-card.nl.

DeLaMar Theaterbon
Met een DeLaMar Theaterbon betalen kan uitsluitend aan de kassa van ons theater.

DeLaMar Theatervoucher/krediet
Je DeLaMar Theater krediet is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. Je bepaalt zelf het bedrag dat op de kaart gezet wordt. De Podium Cadeaukaart is in te wisselen voor toegangskaarten voor voorstellingen in DeLaMar Theater en is voor onbepaalde tijd geldig.

Je kunt de Podium Cadeaukaart online bestellen. Je krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd. Ook is de Podium Cadeaukaart te koop aan de kassa van ons theater.

Krijg ik met CJP korting?

Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via de website en vanaf 17.00 uur aan de kassa van het theater.

DeLaMar Theater accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen contact opnemen met info@delamar.nl. Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Wanneer je geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling. Hiervoor brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Mail hiervoor naar info@delamar.nl.

Ook is het niet mogelijk om na een reservering nog gebruik te maken van een aanbieding of korting op de reeds gemaakte boeking.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn account. Mocht je de kaarten per post kwijt zijn, neem dan telefonisch contact met ons op via info@delamar.nl of 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief). Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Het theater
Wat zijn de openingstijden van DeLaMar Theater?

Bij avondvoorstellingen is de kassa open vanaf 17.00 uur tot de aanvang van de voorstelling. Wanneer er matineevoorstellingen zijn is de kassa vanaf twee uur voor aanvang geopend. De kassa is gesloten als er geen voorstellingen zijn in het theater.

Kan ik een plattegrond van DeLaMar Theater bekijken?

Ja dat kan! Bekijk de zaalplattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kun je op je gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Meer informatie over de fotocollectie.

Eten en drinken
Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

In DeLaMar Theater bevindt zich een gezellig Grand Café waar je terecht kan voor een hapje en/of drankje. De vlotte service zorgt ervoor dat je op tijd in de zaal zit. Na afloop van de voorstelling is het Grand Café dé plek om, onder het genot van een drankje, ontspannen en gezellig na te praten. Meer informatie over eten en drinken.

Hoe maak ik een reservering voor het Grand Café DeLaMar?

Het is mogelijk om online een reservering te maken voor het Grand Café DeLaMar. Voor vragen kun je mailen naar grandcafe@delamar.nl. Ook zijn wij van wo t/m zo vanaf 15.00 uur telefonisch bereikbaar op 020 - 555 2605 15.00 en 21.00 uur op 020 - 555 2605.

Alle groepsarrangementen (vanaf 10 personen) rondom voorstellingen in DeLaMar Theater worden verzorgd door Eventim. Maak direct een reservering of neem contact op via delamar@eventim.nl of 088 - 011 2662 voor een onvergetelijke avond uit!

Hoe ziet het menu in het Grand Café DeLaMar eruit?

Bekijk de menukaart van het Grand Café.

Wat zijn de openingstijden van het Grand Café DeLaMar?

Bij avondvoorstellingen is het Grand Café dan vanaf 17.00 uur geopend en bij matineevoorstellingen vanaf 12.00 uur. Op de pagina van het Grand Café kun je via de kalender zien op welke dagen het Grand Café geopend is.

Kan ik een pauzearrangement reserveren?

Bij alle voorstellingen met een pauze kun je tijdens het online kopen van de kaarten direct een pauzearrangement bestellen. Heeft de voorstelling geen pauze? Dan kun je kiezen voor een naborrelarrangement. Heb je al kaarten, dan kun je ook los een pauzearrangement reserveren.

Voor vragen of telefonisch reserveren, kun je contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (ma t/m do 10.00 - 22.00, vr 10.00 - 20.00 en za & zo 10.00 - 18.00 uur, lokaal tarief).

Wat zijn de mogelijkheden qua (groeps)arrangementen?

Vanaf 10 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. Een bezoek aan een voorstelling in combinatie met een feestelijk arrangement is voor jou en je gasten een onvergetelijke ervaring. DeLaMar Theater biedt verschillende theaterarrangementen aan, zowel borrel- als dinerarrangementen.
familie of vrienden

Alle groepsarrangementen rondom voorstellingen in DeLaMar Theater worden verzorgd door Eventim. Maak direct een reservering of neem contact op via delamar@eventim.nl of 088 - 011 2662 voor een onvergetelijke avond uit!

Mijn account
Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om je persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kun je een mail sturen naar info@delamar.nl.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? Dan kun je onderaan de site je e-mail adres achterlaten. Je ontvangt vervolgens een mail om je aanmelding te bevestigen.

Voor het afmelden voor de nieuwsbrief kun je in elke mail die je van ons ontvangt onderin op 'afmelden' klikken. Mocht dit niet lukken dan kun je een mail sturen naar info@delamar.nl en zorgen wij ervoor dat je wordt afgemeld.

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om bijvoorbeeld je reserveringen of persoonlijke gegevens te bekijken en/of wijzigen. Ook kun je je persoonlijke gegevens opvragen door een mail te sturen naar info@delamar.nl. Lees hier meer over ons privacy statement.

Waar kan ik inloggen op Mijn account?

Op de pagina Mijn account kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ook bij Eventim een account hebt, dien je gebruik te maken van dezelfde inloggegevens.

Houd jij ook van theater?

In onze nieuwsbrief vind je onder andere de nieuwste voorstellingen, exclusieve voorproefjes en leuke extraatjes. Schrijf je snel in!
Onze bezoekers beoordelen ons met een
4.5/5