Veelgestelde vragen

Klik hier voor veelgestelde vragen DeLaMar West 

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over DeLaMar (centrum). Staat je vraag er niet tussen? Chat direct met ons (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of neem contact met ons op via onze contactpagina

Vraag over een afgelaste voorstelling? Kijk dan eerst hier

Tegoedvouchers
Waarom heb ik een voucher ontvangen?

Zoals veel andere theaters hebben wij een speciale voucher in het leven geroepen, die je ontvangt als een door jou geboekte voorstelling wegens de coronacrisis geannuleerd is of mogelijk verzet wordt. Op de voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs (incl. order- en verzendkosten). De voucher is minimaal 1 jaar geldig, de exacte verloopdatum staat in de mail met de vouchercode vermeld. Je hebt dus minstens 1 jaar de tijd om kaarten te kopen voor elke voorstelling in ons theater. Wordt je afgelaste voorstelling verplaatst, maar is de definitieve datum nog niet bekend? Natuurlijk kun je je voucher ook bewaren voor een nieuwe datum van de afgelaste voorstelling. Zodra we een nieuwe datum gevonden hebben, sturen we alle boekers van deze voorstelling gelijk een mail en kun jij beslissen of je je voucher hier voor in wil zetten. 

Behalve dat je op deze manier een leuk uitje hebt om naar uit te kijken, zijn deze vouchers van groot belang voor zowel ons theater als de decorbouwers, technici, componisten, zaalwachten, en de andere mensen achter al die mooie voorstellingen. Het biedt ons allemaal wat meer zekerheid als we na de coronacrisis weer kunnen rekenen op genoeg bezoekers om onze sector draaiende te houden, en zo te kunnen werken aan nieuwe theaterbelevenissen.

Hoe lang is de voucher geldig?

De voucher is minimaal 2 jaar geldig vanaf het moment van verzending. De verloopdatum van de voucher vind je terug in de mail met de vouchercode. Het is goed mogelijk dat je een mail met een vouchercode hebt ontvangen waarin een geldigheidsduur van 1 jaar vermeld wordt. Dat komt doordat alle vouchers die vóór maart 2021 zijn verzonden in eerste instantie een geldigheidsduur van 1 jaar hadden. Begin maart 2021 is de geldigheidsduur van alle vouchers echter verlengd naar 2 jaar. Zo heb je meer tijd om je tegoed te besteden aan een voorstelling in DeLaMar.*

Na het verstrijken van de geldigheidsduur is het resterende voucherbedrag nog steeds van jou. We zullen na verstrijken van de geldigheidsduur het restbedrag alsnog aan je uitkeren, of we verlengen de looptijd zodat je de voucher nog op een later moment kan gebruiken.

* We volgen hierbij de regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’. Deze regeling wordt ondersteund door het ministerie van OC&W en EZK en volgt de regels van de Autoriteit Consument en Markt.

Wat is de waarde van de voucher?

Op deze voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs incl. order- en verzendkosten en exclusief eventuele aangeschafte borrel- of dinerarrangementen. Aangeschafte borrel- of dinerarrangementen worden namelijk teruggestort op de rekening van waar deze betaald zijn. Dit bedrag wordt zo spoedig mogelijk na verzending van jouw voucher teruggestort.

Hoe wissel ik mijn voucher in?

De voucher is in te wisselen voor alle shows die in verkoop zijn via deze website.

1. Ga naar de voorstelling van je keuze
2. Kies een datum en klik op 'bestel kaarten'
3. Kies het gewenste aantal stoelen en voeg deze toe aan je winkelwagen
4. Klik in je winkelwagentje op het pijltje 'Gebruik DeLaMar Voucher/Cadeaubon'
5. Hier kun je de code van je voucher invullen (deze heb je via de mail ontvangen). Het bedrag wordt verrekend
6. Doorloop de rest van de stappen voor het boeken van je kaarten

Kom je er via de website niet uit? Je voucher is ook telefonisch in te wisselen. De voucher is niet inwisselbaar aan onze theaterkassa.

Kan ik bijbetalen als de voorstellingsprijs van mijn nieuwe boeking hoger is dan het bedrag op mijn voucher?

Ja, dat is mogelijk. Aan het einde van het bestelproces kun je na besteding van het tegoed op je voucher een eventueel restbedrag via de gebruikelijke betaalmogelijkheden (iDeal, creditcard of Podium Cadeaukaart) afrekenen.

Er is nog een restbedrag over op mijn voucher nadat ik kaarten heb gekocht. Wat gebeurt daar mee?

Het resterende bedrag blijft gewoon op je voucher staan zolang de voucher geldig is. Dit tegoed kun je alsnog gebruiken bij een volgende boeking.

Kan ik meerdere vouchers inwisselen in één aankoop?

Ja, dat is mogelijk. Nadat je in het bestelproces één vouchercode hebt ingevoerd, kun je gelijk een nieuwe invoeren.

Waarom heb ik meerdere vouchers ontvangen?

De vouchers worden verzonden per boeking én per voorstelling. Als je bijvoorbeeld in één aankoop twee verschillende voorstellingen hebt geboekt, ontvang je een aparte voucher voor beide voorstellingen. Heb je op verschillende momenten een aankoop gedaan, dan ontvang je ook een aparte voucher voor de verschillende aankopen.

Ik heb nog maar één voucher ontvangen, terwijl ik er meer zou moeten ontvangen. Hoe zit dat?

De vouchers worden per voorstelling verzonden, maar worden niet voor alle voorstellingen tegelijk verzonden. Dit heeft een aantal redenen. Bij sommige voorstellingen is het nog niet duidelijk of deze definitief verplaatst wordt of definitief geannuleerd is. En als de voorstelling verplaatst is, is het soms nog niet duidelijk wanneer de voorstelling ingehaald zal worden. Dit is allemaal van belang om te kunnen bepalen wat het beste moment is om de vouchers te versturen of een andere oplossing aan te bieden. We willen bovendien de druk op de klantenservice beperken en de gevolgen bij technische storingen zo klein mogelijk houden. Om die redenen spreiden we de verzending van vouchers.

Kan ik de voucher ook telefonisch of via de theaterkassa inwisselen?

De voucher is telefonisch of online inwisselbaar voor voorstellingen in DeLaMar. De voucher is niet inwisselbaar aan de theaterkassa van DeLaMar. Kijk hier voor meer informatie over onze verkooppunten.

Kan ik de voucher ook gebruiken voor de aanschaf van een borrel- of dinerarrangement?

Je kunt de voucher inwisselen voor alle shows die in verkoop zijn via onze website inclusief bijbehorende producten zoals borrel- of dinerarrangementen (indien beschikbaar). 

Ik ben mijn voucher kwijt. Wat nu?

Geen nood. Wanneer je contact opneemt met onze klantenservice zorgen we ervoor dat je alsnog een vouchercode ontvangt. We willen je verzoeken het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging) of het e-mailadres waarop je de kaarten van je afgelaste voorstelling had ontvangen bij de hand te houden.

Ik heb nooit een voucher ontvangen. Hoe kom ik alsnog aan mijn voucher?

We versturen de vouchers in verschillende fases, dus het is mogelijk dat er voor jouw afgelaste voorstelling nog geen voucher is verzonden. Op onze speciale status-pagina kan je terugzien wat de status van jouw afgelaste voorstelling is. Als er een voucher voor jouw voorstelling verzonden is, dan staat dat daar duidelijk vermeld.

Hebben wij de vouchers al wel verzonden, maar heb jij nog geen voucher ontvangen? Controleer dan eerst de map 'Ongewenste mail' van je mailbox. Als de voucher ook niet in je ongewenste mail is terug te vinden, willen we je vragen contact met ons op te nemen, dan zorgen wij ervoor dat je alsnog de voucher ontvangt waar jij recht op hebt. We willen je verzoeken het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging) of het e-mailadres waarop je de kaarten hebt ontvangen bij de hand te houden.

Zijn er nog geen vouchers verzonden voor jouw afgelaste voorstelling, maar wil je liever je eerder geboekte kaarten omzetten naar kaarten voor een andere voorstelling, neem dan contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen dan je oorspronkelijke kaarten annuleren en nieuwe kaarten inboeken voor de door jouw gekozen voorstelling. De medewerker zal je uitleggen hoe dat werkt.

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?

De voucher biedt jou de vrijheid zelf een datum kiezen waarop je ons theater opnieuw wilt bezoeken. Zo kun je jezelf ook in deze moeilijke tijden alsnog met een avondje uit verwennen. Als je je voucher na de verloopdatum nog niet besteed hebt, zullen wij het restbedrag alsnog aan je uitkeren of verlengen we de looptijd zodat je de voucher op een later moment kan gebruiken.

Schikt de oplossing van een voucher toch niet voor jouw situatie? Dan kun je je aankoopbedrag (inclusief order- en verzendkosten) aan ons terugvragen. We willen je vragen hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. We verzoeken je het ordernummer (terug te vinden op de oorspronkelijke aankoopbevestiging), het e-mailadres waarop je de kaarten hebt ontvangen en je bankgegevens in je bericht te vermelden.

Als gevolg van de huidige coronamaatregelen en het rondwarende virus vinden er momenteel veel wijzigingen plaats in onze programmering. Een reactie vanuit ons op je bericht kan momenteel minstens 7 dagen op zich laten wachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak. We doen ons uiterste best de achterstand zo spoedig mogelijk weg te werken.

Voorstellingen
Waar vind ik meer informatie over de voorstellingen (aanvang/duur/cast/prijzen etc.)?

Via de pagina voorstellingen kun je klikken op de voorstelling van je keuze. Hier vind je alle informatie over de voorstelling. Het kan voorkomen dat de duur nog niet bekend is en daardoor nog niet vermeld wordt.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kun je terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van het theater.

Geldt er een leeftijdsgrens voor voorstellingen?

Iedereen is welkom in ons theater. In principe zijn standaard al onze voorstellingen geschikt voor (jong)volwassen bezoekers (16+), tenzij anders vermeld. Als een voorstelling speciaal geschikt is voor jeugdige bezoekers staat dit expliciet bij de voorstellingsinformatie vermeld. Indien er geen leeftijd vermeld staat, kunnen wij niet uitsluiten dat er elementen in de voorstelling voorkomen die door sommigen als minder geschikt voor jongere bezoekers geduid kunnen worden.

Je bezoek
Hoe wordt er rondom de voorstellingen omgegaan met de ramadan?

Onze voorstellingen worden rondom de iftar niet stilgelegd, maar bezoekers die meedoen aan de ramadan mogen op dat moment wel eten en drinken in de zaal. Daarnaast is bij de meeste voorstellingen een drankje naar keuze inbegrepen (uitgezonderd jeugdvoorstellingen en voorstellingen in DeLaMar West) , die je of in de pauze of na afloop van de voorstelling aangeboden krijgt. Wil je dit drankje liever voorafgaand aan de voorstelling ontvangen zodat je dit tijdens de iftar in de zaal kunt drinken, dan is dat zeker mogelijk. Je kunt dit bij onze medewerkers aangeven.

Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

DeLaMar (centrum) beschikt over koptelefoons voor slechthorenden. DeLaMar West beschikt helaas niet over faciliteiten voor slechthorenden. Mocht je een specifieke zitplaats wensen, dan adviseren we je contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen in overleg een geschikte zitplaats voor je reserveren. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Blinden of slechtzienden mogen een officieel getrainde blindengeleidehond mee naar binnen nemen om hen te begeleiden. DeLaMar werkt regelmatig samen met Stichting Komt het Zien! In samenwerking met het theater maakt de stichting theaterbeleving live mogelijk voor mensen die blind of slechtziend zijn. Kijk op de website van Komt het Zien! voor de actuele agenda.

Alle zalen in DeLaMar (centrum) en DeLaMar West beschikken over een aantal rolstoelplaatsen met ruimte voor een begeleider. Deze plaatsen kunnen telefonisch of aan de hoofdkassa van DeLaMar gereserveerd worden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Bereikbaarheid voor mindervaliden

  • DeLaMar (centrum): De straat voor de hoofdentree is autovrij. Mindervaliden mogen bij uitzondering voor het theater worden afgezet. Theatermedewerkers verwijzen je graag naar je plek in de zaal.
  • DeLaMar West: Mindervaliden kunnen voor de hoofdingang afgezet worden. Je wordt door een theatermedewerker naar je plek in de zaal begeleid.

Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden).

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

We willen de voorstelling graag op tijd laten beginnen; na aanvang kunnen wij toegang / je eigen zitplaats niet garanderen. Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt.

Is er een garderobe aanwezig?

Ja, je kunt je jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Wat is de routebeschrijving naar het theater en waar kan ik parkeren?

Meer informatie over de bereikbaarheid van onze twee locaties vind je op de speciale informatiepagina's:

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden. Voor vragen of het reserveren van plaatsen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Kijk voor meer informatie over de faciliteiten voor blinden of slechtzienden op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Een overzicht van gehandicaptenparkeerplaatsen in Amsterdam. 

DeLaMar (centrum)
De straat voor de hoofdentree is autovrij. Rolstoelgebruikers of mensen die slecht ter been zijn mogen bij uitzondering voor het theater worden afgezet.

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over twee rolstoelvriendelijke parkeerplaatsen. Deze parkeergarage bevindt zich op 9 minuten loopafstand van het theater op Marnixstraat 250. Meer informatie over deze parkeergarage vind je op Q-park.

DeLaMar West
Rolstoelgebruikers of mensen die slecht ter been zijn kunnen voor het theater worden afgezet.

Parkeergarage Parkbee Admiraal Helfrichstraat is rolstoelvriendelijk (op 10 minuten loopafstand van het theater). Meer informatie over deze parkeergarage vind je op de website van Parkbee.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van DeLaMar op de pagina Rolstoeltoegankelijkheid.

Houd rekening met de verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer je op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte.

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet kunt betreden.

Waar kan ik overnachten in de omgeving?

Maak je theaterbezoek compleet met een overnachting in een van de Amsterdamse Eden Hotels, partner van DeLaMar.

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek

Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan ons theater? Laat het ons weten via het contactformulier, met als onderwerp 'Gevonden voorwerpen'. We zullen je zo spoedig mogelijk laten weten of we jouw zoekgeraakte voorwerp hebben gevonden.

Gevonden voorwerpen worden door ons 3 maanden bewaard. Daarna zoeken we een andere bestemming.

Kaarten kopen
Hoe koop ik kaarten?

Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Je kan online kaarten bestellen door op de pagina van jouw gewenste voorstelling kaarten bestellen bij de juiste voorstellingsdatum op de knop 'BESTEL KAARTEN' te klikken. Afhankelijk van de locatie en de productie, worden de stoelen vervolgens automatisch toegewezen of kan je in een zaalplattegrond zelf je stoelen kiezen. Als een zaalplattegrond zichtbaar is, worden de rangen en bijbehorende prijzen met verschillende kleuren in een legenda aangeven. Als een (kinder-/CJP-/studenten-)korting van toepassing is, kan je deze ook in dit scherm selecteren. In het daaropvolgende scherm zie je een overzicht van de bestelling. Hier krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een pauze-arrangement of driegangenmenu. Hierna dien je in te loggen met een DeLaMar-account. Heb je ook een Eventim account, dan dien je gebruik te maken van deze gegevens.

Het is ook mogelijk je kaarten aan te schaffen via onze telefonische klantenservice of onze theaterkassa's. De telefonische klantenservice is dagelijks bereikbaar via 0900 - 10 10 202 (lokaal tarief, bekijk openingstijden)Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Hoe koop ik kaarten voor een groep?

Vanaf 13 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrel- en dinerarrangement. Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar worden verzorgd door Bookx. Maak direct een reservering of neem contact op via info@bookx.nl of 020 – 765 20 22 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Voor het reserveren van een rolstoelplaats kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via een apart nummer: 0900-1330 (lokaal tarief). Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

In DeLaMar Centrum zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd op de eerste rang in de zaal. In DeLaMar West zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd in de zaal (er zijn geen aparte rangen in DeLaMar West).

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en ben je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Heb je een vraag? Chat direct met ons (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of neem contact met ons op via onze contactpagina

Betaal ik service en/of transactiekosten?

Op elke voorstellingspagina staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld. De getoonde kaartprijzen op de website zijn inclusief servicekosten. Per boeking worden er €3,50 orderkosten berekend. Het toesturen van e-tickets is gratis, voor postverzending hanteren wij een tarief van €3,60.

Voor het apart boeken van enkel één of meerdere borrelarrangementen, worden slechts €0,50 orderkosten per boeking berekend.

Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar)cadeaubon/-kaart?

Podium Cadeaukaart
Met een Podium Cadeaukaart kun je online, telefonisch en aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) kaarten aanschaffen voor voorstellingen in DeLaMar en DeLaMar West. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, heb je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag apart bijbetalen. 

Theater- en Concertbon
De Theater- en Concertbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

Nationale Musicalcard
De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.musical-card.nl.

DeLaMar Theaterbon
De DeLaMar Theaterbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

DeLaMar Theatervoucher/krediet
Je DeLaMar Theatervoucher is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

Aan de avondkassa van DeLaMar West worden geen cadeaukaarten/-bonnen/-vouchers geaccepteerd.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. Je bepaalt zelf het bedrag dat op de kaart gezet wordt. Je kunt de Podium cadeaukaart online bestellen. Je krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd. Ook is de Podium Cadeaukaart te koop aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). 

De Podium Cadeaukaart wordt als betaalmiddel geaccepteerd voor toegangskaarten voor voorstellingen in DeLaMar of DeLaMar West. De Podium Cadeaukaart is in te wisselen via onze website, via onze telefonische klantenservice of aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Aan de theaterkassa van DeLaMar West wordt de Podium Cadeaukaart niet geaccepteerd.

 

Krijg ik met CJP korting?

Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via deze website en tijdens openingstijden aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling is dit ook mogelijk bij de avondkassa in DeLaMar West. We willen je verzoeken zoveel mogelijk online te boeken om drukte aan de kassa te voorkomen.

DeLaMar accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen via ons contactformulier contact opnemen (kies 'CJP Cultuurkaart' als onderwerp). Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Ons omruilbeleid
Als je geen gebruik kunt maken van gekochte kaarten, is het mogelijk de kaarten tot maximaal één week voor de voorstelling om te ruilen voor een andere voorstelling. Voor het ruilen van de kaarten brengen wij €2,50 per kaart in rekening. Neem hiervoor contact met ons op via het contactformulier.
Het is niet mogelijk om na het maken van een boeking met terugwerkende kracht gebruik te maken van een aanbieding of een korting te ontvangen.

Kaarten veilig doorverkopen
Je kunt je kaarten ook te koop aanbieden via fanSALE. fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar, en is het enige platform dat door DeLaMar erkend wordt voor het doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar. Hier kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

De voorstelling is verplaatst vanwege aangescherpte coronamaatregelen. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Jouw aankoop van kaarten is van groot belang voor zowel ons theater als de producent van de voorstelling, de technici, regisseurs, componisten, zaalwachten, en de andere mensen achter al die mooie theatervoorstellingen. We zien daarom het liefst dat iedereen gebruik maakt van de eerdere aankoop.

Weet je nog niet zeker of de voorstelling verplaatst wordt? Momenteel zijn we druk aan het onderzoeken of we de voorstelling naar een nieuwe datum kunnen verplaatsen. Natuurlijk speelt de onzekere situatie rondom de corona-maatregelen hierbij een grote rol. Zodra we de nieuwe datum definitief vast kunnen leggen, brengen wij je gelijk op de hoogte. We willen je verzoeken dit bericht af te wachten, voordat je contact met ons opneemt.

Mocht je toch je geld terug willen vragen, dan kan dat natuurlijk. Je kunt restitutie aanvragen via ons contactformulier. Vermeld in je bericht je IBAN-nummer (bijv. NL12 INGB 0000 1234 67) en de tenaamstelling van de rekening (bijv. A. Jansen). Het volledige aankoopbedrag inclusief servicekosten, orderkosten even eventuele bijkomende verzendkosten kun je dan binnen 30 dagen na je reactie op je rekening verwachten.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden via Mijn account. Mocht je de kaarten per post kwijt zijn, neem dan contact met ons op via onze chat (rechts) onderaan de pagina (indien de knop afwezig is, is onze chat gesloten) of via onze contactpagina

Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Wat is fanSALE en is het veilig?

fanSALE is het doorverkoopplatform van Eventim, de kaartverkooppartner van DeLaMar. Op deze plek kun je op een gecontroleerde, eerlijke en veilige manier eerder gekochte kaarten doorverkopen en kopen. De door consumenten aangeboden kaarten worden vooraf gecontroleerd op geldigheid en bij verkoop ongeldig gemaakt. De nieuwe koper ontvangt vervolgens een nieuw ticket, met nieuwe barcode en is hiermee verzekerd van een geldig toegangsbewijs.

Dit is het enige platform dat door DeLaMar erkend wordt voor het veilig doorverkopen van kaarten voor voorstellingen in DeLaMar.

Ik bel vanuit het buitenland. Hoe kan ik de klantenservice telefonisch bereiken?

Bel je vanuit België? Dan kun je ons bereiken via 0900-51000 (50 c/pm). Bel je vanuit een ander land? Dan zijn we bereikbaar via ons internationale nummer +31 (0)88 - 011 2610.

Het theater
Wat zijn de openingstijden van DeLaMar?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

De foyers zijn vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk.

Kan ik een plattegrond van DeLaMar bekijken?

Ja dat kan! Bekijk de zaalplattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kun je op je gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Meer informatie over de fotocollectie.

Eten en drinken
Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

In DeLaMar (centrum) bevindt zich een gezellig Grand Café waar je terecht kan voor een hapje en/of drankje. De vlotte service zorgt ervoor dat je op tijd in de zaal zit. Na afloop van de voorstelling is het Grand Café dé plek om, onder het genot van een drankje, ontspannen en gezellig na te praten. Meer informatie over eten en drinken.

In DeLaMar West bevindt zich een sfeervol theatercafé waar voor aanvang, tijdens de pauze en na afloop van de voorstelling een drankje genuttigd kan worden.

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Hoe maak ik een reservering voor het Grand Café DeLaMar?

Het is mogelijk om online een reservering te maken voor het Grand Café DeLaMar. Voor vragen kun je mailen naar grandcafe@delamar.nl. Ook zijn wij van wo t/m zo vanaf 15.00 uur telefonisch bereikbaar op 020 - 555 2605 15.00 en 21.00 uur op 020 - 555 2605.

Hoe ziet het menu in het Grand Café DeLaMar eruit?
Wat zijn de openingstijden van het Grand Café DeLaMar?

Bij avondvoorstellingen is het Grand Café vanaf 17.00 uur geopend en bij matineevoorstellingen op zondag 2 uur voor aanvang van de voorstelling. Op de pagina van het Grand Café kun je via de kalender zien op welke dagen het Grand Café geopend is.

Kan ik een borrelarrangement reserveren?

Heb je in de pauze of na de voorstelling zin in een hapje en drankje, maar sta je liever niet in de rij voor de bar? Reserveer dan van tevoren een borrelarrangement.

Wat zijn de mogelijkheden qua (groeps)arrangementen?

Vanaf 13 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrel- en dinerarrangement. Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar worden verzorgd door Bookx. Maak direct een reservering of neem contact op via info@bookx.nl of 020 – 765 20 22 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Mijn account
Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om je persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kun je contact met ons op via het contactformulier.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

In onze tweemaandelijkse nieuwsbrief vind je onder andere de nieuwste voorstellingen, exclusieve voorproefjes en leuke extraatjes. Schrijf je snel in via onderstaand formulier:

Afmelden
In de mailingen die je van ons ontvangt kun je onderin op de knop 'afmelden' klikken om te zorgen dat je wordt afgemeld voor deze mailingen. Mocht dit niet lukken, dan kun je contact met ons opnemen via onze contactpagina. 

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Heb je al een account? Dan kun je via Mijn account inloggen om bijvoorbeeld je reserveringen of persoonlijke gegevens te bekijken en/of wijzigen. Ook kun je je persoonlijke gegevens opvragen door contact met ons op te nemen via het contactformulier. Lees meer over onze privacy- en cookieverklaring.

Waar kan ik inloggen op Mijn account?

Op de pagina Mijn account kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je ook bij Eventim een account hebt, dien je gebruik te maken van dezelfde inloggegevens.

Inschrijven nieuwsbrief

Dankzij onze nieuwsbrief ben jij twee keer per maand als eerste op de hoogte van nieuwe voorstellingen, exclusieve video’s en mooie kortingsacties. Schrijf je snel in!
Onze bezoekers beoordelen ons met een
/5