Veelgestelde vragen

Tegoedvouchers
Waarom heb ik een voucher ontvangen?

Zoals veel andere theaters hebben wij gedurende de coronacrisis een speciale voucher in het leven geroepen, die je ontving als een door jou geboekte voorstelling wegens de coronacrisis geannuleerd was of mogelijk verzet werd. Op de voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs (incl. order- en verzendkosten). 

De voucher is minimaal 2 jaar geldig, de exacte verloopdatum staat in de mail met de vouchercode vermeld. Na het verstrijken van de geldigheidsduur is het resterende voucherbedrag nog steeds van jou. Heb je na het verstrijken van de geldigheidsduur nog een mail van ons ontvangen over jouw voucher, dan betekent dit dat we de geldigheidsduur hebben verlengd, zodat je meer tijd hebt om je tegoed te besteden aan een voorstelling in DeLaMar.* De geldigheidsduur en het saldo vind je terug in jouw account onder het kopje 'Cadeaukaarten' (let op, voor vouchers voor de voorstelling Lazarus gelden afwijkende voorwaarden).

Lees hier hoe je je voucher kunt besteden aan een voorstelling in DeLaMar. Je mag ons ook altijd vragen het vouchertegoed uit te betalen (let op, voor de voorstelling Lazarus gelden afwijkende voorwaarden):

  • Neem voor restitutie van je voucher contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. We verzoeken je het e-mailadres waarop je de voucher hebt ontvangen en je bankgegevens in je bericht te vermelden.
  • Heb je een voucher ontvangen voor een afgelaste voorstelling van Lazarus? Dan is de voucher helaas niet meer bij ons in te wisselen of door ons uit te betalen. Neem voor deze verzoeken contact op met de producent van Lazarus (Stage Entertainment) via hun contactformulier of via het telefoonnummer 0900-1001030 (45 cpm).

* We volgen hierbij de regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’. Deze regeling wordt ondersteund door het ministerie van OC&W en EZK en volgt de regels van de Autoriteit Consument en Markt.

Hoe lang is de voucher geldig?

De voucher is minimaal 2 jaar geldig, de exacte verloopdatum staat in de oorspronkelijke mail met de vouchercode vermeld. Na het verstrijken van de geldigheidsduur is het resterende voucherbedrag nog steeds van jou. Heb je na het verstrijken van de geldigheidsduur nog een mail van ons ontvangen over jouw voucher, dan betekent dit dat we de geldigheidsduur hebben verlengd, zodat je meer tijd hebt om je tegoed te besteden aan een voorstelling in DeLaMar.*. De geldigheidsduur en het saldo vind je terug in jouw account onder het kopje 'Cadeaukaarten' (let op, voor vouchers voor de voorstelling Lazarus gelden afwijkende voorwaarden).

Lees hier hoe je je voucher kunt besteden aan een voorstelling in DeLaMar. Je mag ons ook altijd vragen het vouchertegoed uit te betalen (let op, voor de voorstelling Lazarus gelden afwijkende voorwaarden):

  • Neem voor restitutie van je voucher contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. We verzoeken je het e-mailadres waarop je de voucher hebt ontvangen en je bankgegevens in je bericht te vermelden.
  • Heb je een voucher ontvangen voor een afgelaste voorstelling van Lazarus? Dan is de voucher helaas niet meer bij ons in te wisselen of door ons uit te betalen. Neem voor deze verzoeken contact op met de producent van Lazarus (Stage Entertainment) via hun contactformulier of via het telefoonnummer 0900-1001030 (45 cpm).

* We volgen hierbij de regeling ‘Bewaar je ticket, geniet later’. Deze regeling wordt ondersteund door het ministerie van OC&W en EZK en volgt de regels van de Autoriteit Consument en Markt.

Wat is de waarde van de voucher?

Het saldo van jouw voucher is eenvoudig terug te vinden in jouw account. (Let op, voor vouchers van Lazarus gelden afwijkende voorwaarden.)

Op jouw voucher staat een bedrag ter hoogte van je oorspronkelijke ticketprijs incl. order- en verzendkosten en exclusief eventuele aangeschafte borrelarrangementen. Aangeschafte borrelarrangementen zijn teruggestort op de rekening van waar deze betaald zijn. Dit bedrag is zo spoedig mogelijk na verzending van jouw voucher teruggestort.

Hoe wissel ik mijn voucher in?

De voucher is in te wisselen voor alle shows die in verkoop zijn via deze website (let op, voor vouchers van Lazarus gelden afwijkende voorwaarden).

1. Ga naar de voorstelling van je keuze
2. Kies een datum en klik op 'bestel kaarten'
3. Aan het einde van het bestelproces moet je je persoonsgegevens invullen. Hier vind je ook een kopje 'Cadeaukaart / Tegoedvoucher'. Vul hier je vouchercode en pincode* in. 

* Jouw tegoedvouchers of cadeaukaarten vind je in jouw account onder het kopje ‘Cadeaukaarten’. Werd jouw voucher verstrekt vóór 18 december 2022, dan zijn de laatste 4 cijfers van het vouchernummer ook je pincode. 

Kom je er via de website niet uit? Je voucher is ook telefonisch of aan onze theaterkassa in te wisselen.

Kan ik bijbetalen als de voorstellingsprijs van mijn nieuwe boeking hoger is dan het bedrag op mijn voucher?

Ja, dat is mogelijk. Aan het einde van het bestelproces kun je na besteding van het tegoed op je voucher een eventueel restbedrag via de gebruikelijke betaalmogelijkheden (iDeal, creditcard of Podium Cadeaukaart) afrekenen.

Er is nog een restbedrag over op mijn voucher nadat ik kaarten heb gekocht. Wat gebeurt daar mee?

Het resterende bedrag blijft gewoon op je voucher staan zolang de voucher geldig is. Dit tegoed kun je alsnog gebruiken bij een volgende boeking.

Je mag ons altijd vragen het (resterende) vouchertegoed uit te betalen. We willen je vragen hiervoor contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier. We verzoeken je het e-mailadres waarop je de voucher hebt ontvangen en je bankgegevens in je bericht te vermelden. (Let op, voor vouchers van Lazarus gelden afwijkende voorwaarden.)

Kan ik meerdere vouchers inwisselen in één aankoop?

Ja, dat is mogelijk. Nadat je in het bestelproces één vouchercode hebt ingevoerd, kun je gelijk een nieuwe invoeren.

Waarom heb ik meerdere vouchers ontvangen?

De vouchers worden verzonden per boeking én per voorstelling. Als je bijvoorbeeld in één aankoop twee verschillende voorstellingen hebt geboekt, ontvang je een aparte voucher voor beide voorstellingen. Heb je op verschillende momenten een aankoop gedaan, dan ontvang je ook een aparte voucher voor de verschillende aankopen.

Ik heb nog maar één voucher ontvangen, terwijl ik er meer zou moeten ontvangen. Hoe zit dat?

De vouchers zijn per voorstelling verzonden, maar werden niet voor alle voorstellingen tegelijk verzonden. Dit heeft een aantal redenen. Bij sommige voorstellingen was het nog niet duidelijk of deze definitief verplaatst werden of definitief geannuleerd waren. En als de voorstelling verplaatst was, was het soms nog niet duidelijk wanneer de voorstelling ingehaald zal worden. Dit is allemaal van belang om te kunnen bepalen wat het beste moment is om de vouchers te versturen of een andere oplossing aan te bieden. We willen bovendien de druk op de klantenservice beperken en de gevolgen bij technische storingen zo klein mogelijk houden. Om die redenen spreiden we de verzending van vouchers.

Kan ik de voucher ook telefonisch of via de theaterkassa inwisselen?

De voucher is online, telefonisch of aan onze theaterkassa inwisselbaar voor voorstellingen in DeLaMar. Kijk voor meer informatie bij onze verkooppunten.

Kan ik de voucher ook gebruiken voor de aanschaf van een borrelarrangement?

Je kunt de voucher inwisselen voor alle shows die in verkoop zijn via onze website inclusief bijbehorende producten zoals een borrelarrangement (indien beschikbaar). 

Ik ben mijn voucher kwijt. Wat nu?

Geen nood. Je voucher is terug te vinden in jouw account onder het kopje 'Cadeaukaarten'. (Let op, voor vouchers van Lazarus gelden afwijkende voorwaarden.)

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?

Je mag ons ook altijd vragen het vouchertegoed uit te betalen (let op, voor de voorstelling Lazarus gelden afwijkende voorwaarden):

  • Neem voor restitutie van je voucher contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. We verzoeken je het e-mailadres waarop je de voucher hebt ontvangen en je bankgegevens in je bericht te vermelden.
  • Heb je een voucher ontvangen voor een afgelaste voorstelling van Lazarus? Dan is de voucher helaas niet meer bij ons in te wisselen of door ons uit te betalen. Neem voor deze verzoeken contact op met de producent van Lazarus (Stage Entertainment) via hun contactformulier of via het telefoonnummer 0900-1001030 (45 cpm).
Afwijkende voorwaarden voor Lazarus vouchers

Heb je een voucher ontvangen voor een afgelaste voorstelling van Lazarus? Dan is de voucher helaas niet meer bij ons in te wisselen of door ons uit te betalen. Neem voor deze verzoeken contact op met de producent van Lazarus (Stage Entertainment) via hun contactformulier of via het telefoonnummer 0900-1001030 (45 cpm).

Voorstellingen
Waar vind ik meer informatie over de voorstellingen (aanvang/duur/cast/prijzen etc.)?

Via de pagina voorstellingen kun je klikken op de voorstelling van je keuze. Hier vind je alle informatie over de voorstelling. Het kan voorkomen dat de duur nog niet bekend is en daardoor nog niet vermeld wordt.

Waar kan ik programmaboekjes kopen?

Indien er programmaboekjes verkrijgbaar zijn bij de voorstelling, kun je terecht bij de merchandisebalie in de entreehal van het theater.

Geldt er een leeftijdsgrens voor voorstellingen?

Iedereen is welkom in ons theater. In principe zijn standaard al onze voorstellingen geschikt voor (jong)volwassen bezoekers (16+), tenzij anders vermeld. Als een voorstelling speciaal geschikt is voor jeugdige bezoekers staat dit expliciet bij de voorstellingsinformatie vermeld. Indien er geen leeftijd vermeld staat, kunnen wij niet uitsluiten dat er elementen in de voorstelling voorkomen die door sommigen als minder geschikt voor jongere bezoekers geduid kunnen worden.

Je bezoek
Wat zijn de voorzieningen voor slechthorenden en mindervaliden in het theater?

DeLaMar (centrum) beschikt over koptelefoons voor slechthorenden. DeLaMar West beschikt helaas niet over faciliteiten voor slechthorenden. Mocht je een specifieke zitplaats wensen, dan adviseren we je contact op te nemen met onze telefonische klantenservice. Zij kunnen in overleg een geschikte zitplaats voor je reserveren. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Blinden of slechtzienden mogen een officieel getrainde blindengeleidehond mee naar binnen nemen om hen te begeleiden. DeLaMar werkt regelmatig samen met Stichting Komt het Zien! In samenwerking met het theater maakt de stichting theaterbeleving live mogelijk voor mensen die blind of slechtziend zijn. Kijk op de website van Komt het Zien! voor de actuele agenda.

Alle zalen in DeLaMar (centrum) en DeLaMar West beschikken over een aantal rolstoelplaatsen met ruimte voor een begeleider. Deze plaatsen kunnen telefonisch of aan de hoofdkassa van DeLaMar gereserveerd worden. Kijk voor meer informatie op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Bereikbaarheid voor mindervaliden

  • DeLaMar (centrum): De straat voor de hoofdentree is autovrij. Rolstoelgebruikers of personen met een fysieke beperking kunnen helaas niet voor het theater afgezet worden. De kortste afstand tot de ingang is de hoek van de Marnixstraat en de Leidsekade. Hiervandaan is het ongeveer 1 minuut lopen. Theatermedewerkers verwijzen je graag naar je plek in de zaal.
  • DeLaMar West: Mindervaliden kunnen voor de hoofdingang afgezet worden. Je wordt door een theatermedewerker naar je plek in de zaal begeleid.

Voor vragen of het reserveren van rolstoelplaatsen kun je contact opnemen via 020-220 01 10 (bekijk openingstijden).

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

We willen de voorstelling graag op tijd laten beginnen; na aanvang kunnen wij toegang / je eigen zitplaats niet garanderen. Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt.

Is er een garderobe aanwezig?

Ja, je kunt je jas afgeven aan een van de theatermedewerkers bij de garderobe. Hiervoor worden geen extra kosten berekend.

Wat is de routebeschrijving naar het theater en waar kan ik parkeren?

Meer informatie over de bereikbaarheid van onze twee locaties vind je op de speciale informatiepagina's:

Wat zijn de openingstijden van de kassa?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Mag mijn blindengeleidehond/SOHO hond mee naar binnen?

Een officieel getrainde blindengeleidehond mag mee naar binnen om je te begeleiden. Voor vragen of het reserveren van plaatsen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Kijk voor meer informatie over de faciliteiten voor blinden of slechtzienden op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Is het mogelijk om met een gehandicaptenparkeerkaart te parkeren?

Voor Amsterdammers met een geldige Landelijke Parkeerontheffing (LPO) of een geldige (Europese) gehandicaptenparkeerkaart (EGP) geldt dat men overal in Amsterdam gratis mag parkeren met een digitale parkeervergunning. Voor bezoekers van Amsterdam is een dagkaart beschikbaar om gratis te mogen parkeren op reguliere parkeerplaatsen. Deze dagkaart is bij één van de servicepunten van Cition Parkeermanagement af te halen. Je kunt hier ook een digitale parkeerjaarkaart voor gehandicapte bezoekers aanvragen.

Een overzicht van gehandicaptenparkeerplaatsen in Amsterdam. 

DeLaMar (centrum)
De straat voor de hoofdentree is autovrij. Rolstoelgebruikers of personen met een fysieke beperking kunnen helaas niet voor het theater afgezet worden. De kortste afstand tot de ingang is de hoek van de Marnixstraat en de Leidsekade. Hiervandaan is het ongeveer 1 minuut lopen. 

Parkeergarage Q-Park Europarking op de Marnixstraat beschikt over twee rolstoelvriendelijke parkeerplaatsen. Deze parkeergarage bevindt zich op 9 minuten loopafstand van het theater op Marnixstraat 250. Meer informatie over deze parkeergarage vind je op Q-park.

DeLaMar West
Rolstoelgebruikers of mensen die slecht ter been zijn kunnen voor het theater worden afgezet.

Parkeergarage Parkbee Admiraal Helfrichstraat is rolstoelvriendelijk (op 10 minuten loopafstand van het theater). Meer informatie over deze parkeergarage vind je op de website van Parkbee.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van DeLaMar op de pagina Rolstoeltoegankelijkheid.

Hoe wordt er rondom de voorstellingen omgegaan met de ramadan?

Onze voorstellingen worden rondom de iftar niet stilgelegd, maar bezoekers die meedoen aan de ramadan mogen op dat moment wel eten en drinken in de zaal. Daarnaast is bij de meeste voorstellingen een drankje naar keuze inbegrepen (uitgezonderd jeugdvoorstellingen en voorstellingen in DeLaMar West) , die je of in de pauze of na afloop van de voorstelling aangeboden krijgt. Wil je dit drankje liever voorafgaand aan de voorstelling ontvangen zodat je dit tijdens de iftar in de zaal kunt drinken, dan is dat zeker mogelijk. Je kunt dit bij onze medewerkers aangeven.

Houd rekening met de verkeersdrukte in Amsterdam

Wanneer je op donderdagavond, vrijdagavond, zaterdag of zondag een voorstelling bezoekt, houd bij parkeren dan rekening met extra drukte.

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet kunt betreden.

Waar kan ik overnachten in de omgeving?

Maak je theaterbezoek compleet met een overnachting in een van de Amsterdamse Eden Hotels, partner van DeLaMar.

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek

Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan ons theater? Laat het ons weten via het contactformulier, met als onderwerp 'Gevonden voorwerpen'. We zullen je zo spoedig mogelijk laten weten of we jouw zoekgeraakte voorwerp hebben gevonden.

Gevonden voorwerpen worden door ons 3 maanden bewaard. Daarna zoeken we een andere bestemming.

Kaarten kopen
Nieuw ticketingsysteem

Nieuw ticketingsysteem DeLaMar
Op maandag 19 december 2022 is DeLaMar overgestapt van het kaartverkoopplatform Eventim naar een nieuw systeem voor kaartverkoop. Boekingen voor voorstellingen vanaf 19 december zijn daarom omgezet naar ons nieuwe ticketingsysteem.

Waar kan ik mijn tickets downloaden?
Heb je jouw tickets al eerder geprint, gedownload of in je digitale wallet gezet dan hoef je niets te doen. De barcodes van deze tickets zijn namelijk omgezet en zijn nog steeds geldig. We kunnen deze tickets gewoon scannen in het theater.

Heb je de tickets nog niet gedownload, dan kun je dat vanaf twee weken voor de voorstelling doen via een servicemail die je dan op jouw e-mailadres ontvangt. In die mail vind je een link naar jouw bestelling, waar je je jouw boeking kunt beheren en de tickets kunt downloaden. Wil je jouw tickets nú al downloaden, dan kan dat door een nieuw DeLaMar-account aan te maken.
Bovenstaande geldt ook voor tickets voor borrelarrangementen. 

Ik heb mijn tickets aan de kassa gekocht/opgestuurd gekregen. Wat moet ik doen?
Je hoeft niets te doen. De barcodes van deze tickets zijn ook omgezet en nog steeds geldig. We kunnen deze tickets gewoon scannen in het theater.

Een DeLaMar-account aanmaken
Je kunt via deze link een persoonlijk DeLaMar-account aanmaken. Wanneer je dit doet met hetzelfde e-mailadres als waarmee je eerder de kaarten voor je voorstelling in DeLaMar hebt geboekt, dan vind je deze boeking hier terug. Op deze manier kun je al meteen je tickets downloaden. Het voordeel van een eigen account bij DeLaMar is dat je in de toekomst makkelijker kaarten kunt boeken en je jouw boekingshistorie bij DeLaMar altijd makkelijk kunt terugvinden.

Wat gebeurt er met mijn oude account?
De tickets voor je voorstelling staan vanaf vandaag niet meer in het account wat je tijdens het boeken hebt aangemaakt. Dit account is namelijk omgezet in een Eventim-account en kan nog steeds gebruikt worden voor boekingen bij Eventim, maar niet meer voor boekingen bij DeLaMar.

Hoe koop ik kaarten?

Je kunt kaarten online, telefonisch of direct aan de kassa kopen. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Je kan online kaarten bestellen door op de pagina van jouw gewenste voorstelling kaarten bestellen bij de juiste voorstellingsdatum op de knop 'KOOP TICKETS' te klikken. Afhankelijk van de locatie en de productie, worden de stoelen vervolgens automatisch toegewezen of kan je in een zaalplattegrond zelf je stoelen kiezen. Als een zaalplattegrond zichtbaar is, worden de rangen en bijbehorende prijzen met verschillende kleuren in een legenda aangeven. Als een (kinder-/CJP-/studenten-)korting van toepassing is, kan je deze ook in dit scherm selecteren. In het daaropvolgende scherm krijg je de keuze om je bezoek compleet te maken met bijvoorbeeld een borrelarrangement. Hierna krijg je een overzicht van de bestelling en dien je in te loggen met een DeLaMar-account. 

Het is ook mogelijk je kaarten aan te schaffen via onze telefonische klantenservice of onze theaterkassa's. De telefonische klantenservice is dagelijks bereikbaar via 020-220 01 10 (bekijk openingstijden)Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Hoe koop ik kaarten voor een groep?

Vanaf 17 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een borrelarrangement. Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar worden verzorgd door Bookx. Maak direct een reservering of neem contact op via info@bookx.nl of 020 – 765 20 22 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Hoe reserveer ik rolstoelplaatsen?

Voor het reserveren van een rolstoelplaats kun je dagelijks telefonisch contact opnemen via het nummer: 020-220 01 10. Het is niet mogelijk online rolstoelplaatsen te reserveren.

In DeLaMar Centrum zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd op de eerste rang in de zaal. In DeLaMar West zijn de rolstoelplaatsen gesitueerd in de zaal (er zijn geen aparte rangen in DeLaMar West).

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Ik ben slecht ter been, waar kan ik het beste plaatsen reserveren?

Maak je gebruik van een rolstoel of rollator en ben je in staat zelfstandig de zaal binnen te gaan, dan zal je rolstoel of rollator buiten de zaal geplaatst worden. Wij raden je aan plaatsen in de zaal (niet op het balkon) en aan het gangpad te reserveren. Onze medewerkers helpen je graag met het selecteren van de meest geschikte plaatsen.

Kijk voor meer informatie over de toegankelijkheid van ons theater op de pagina Toegankelijkheid voor mindervaliden.

Heb je een vraag? Neem contact met ons op via onze contactpagina

Betaal ik service en/of transactiekosten?

Op elke voorstellingspagina staan alle prijzen voor de verschillende rangen vermeld. De getoonde kaartprijzen op de website zijn inclusief servicekosten. Per boeking worden er €3,50 transactiekosten berekend. Het toesturen van e-tickets is gratis, voor postverzending hanteren wij een tarief van €4,20.

Voor het apart boeken van enkel één of meerdere borrelarrangementen, worden slechts €0,50 transactiekosten per boeking berekend.

Kan ik mijn kaarten betalen met een (DeLaMar)cadeaubon/-kaart?

Podium Cadeaukaart
Met een Podium Cadeaukaart kun je online, telefonisch en aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) kaarten aanschaffen voor voorstellingen in DeLaMar en DeLaMar West. Wanneer je de cadeaukaart online gebruikt, heb je een zes-cijferige veiligheidscode nodig (ook wel pincode genoemd). Deze staat vermeld op de achterkant van de Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wanneer het te betalen bedrag lager is dan het saldo op de Podium Cadeaukaart, blijft het resterende bedrag op de kaart staan. Wanneer het te betalen bedrag hoger is dan het saldo, dan kun je het resterende bedrag apart bijbetalen. 

Theater- en Concertbon
De Theater- en Concertbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

Nationale Musicalcard
De Nationale Musicalcard kan uitsluitend worden ingewisseld voor shows van Stage Entertainment Nederland en kan alleen worden verzilverd via de site www.musical-card.nl.

DeLaMar Theaterbon
De DeLaMar Theaterbon kan uitsluitend aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum) ingewisseld worden.

DeLaMar Theatervoucher/krediet
Je DeLaMar Theatervoucher is zowel telefonisch als online te verzilveren. Gebruik hiervoor de unieke code die op de voucher vermeld staat.

Aan de avondkassa van DeLaMar West worden geen cadeaukaarten/-bonnen/-vouchers geaccepteerd.

Zijn er cadeaubonnen beschikbaar?

De Podium Cadeaukaart biedt de mogelijkheid om een complete avond uit cadeau te doen. Je bepaalt zelf het bedrag dat op de kaart gezet wordt. Je kunt de Podium cadeaukaart online bestellen. Je krijgt de Podium Cadeaukaart dan per post toegestuurd. Ook is de Podium Cadeaukaart te koop aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). 

De Podium Cadeaukaart wordt als betaalmiddel geaccepteerd voor toegangskaarten voor voorstellingen in DeLaMar of DeLaMar West. De Podium Cadeaukaart is in te wisselen via onze website, via onze telefonische klantenservice of aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Aan de theaterkassa van DeLaMar West wordt de Podium Cadeaukaart niet geaccepteerd.

 

Krijg ik met CJP korting?

Wanneer je in het bezit bent van een CJP-pas of studentenkaart kun je op de dag van de voorstelling maximaal 2 kaarten kopen met 50% korting. Dit kan vanaf 12.00 uur online via deze website en tijdens openingstijden aan de hoofdkassa van DeLaMar (centrum). Vanaf één uur voor aanvang van de voorstelling is dit ook mogelijk bij de avondkassa in DeLaMar West. We willen je verzoeken zoveel mogelijk online te boeken om drukte aan de kassa te voorkomen.

DeLaMar accepteert betalingen via de CJP Cultuurkaart. Cultuur coördinatoren en docenten die geïnteresseerd zijn in een voorstellingsbezoek kunnen via ons contactformulier contact opnemen (kies 'CJP Cultuurkaart' als onderwerp). Gezamenlijk wordt er dan gekeken naar een passend aanbod.

Is de Podiumpas geldig bij DeLaMar?

De Podiumpas is op dit moment nog niet geldig bij DeLaMar, maar zal dat wel worden vanaf 13 februari. Blijf via deze pagina of de site van Podiumpas op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wanneer ontvang ik mijn online bestelde kaarten?

Na de betaling per iDEAL of creditcard ontvang je de kaarten direct per e-mail of binnen 1 week per post.

Is het nodig om mijn kaarten te printen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode scannen vanaf je mobiele telefoon. Anders is het noodzakelijk om de kaarten te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Kan ik mijn reservering nog annuleren of ruilen?

Ons omruilbeleid
Als je geen gebruik kunt maken van gekochte tickets, is het mogelijk de tickets tot maximaal één week voor de voorstelling gratis om te ruilen voor een andere voorstelling in DeLaMar. Het ruilen van de tickets is de eerste keer gratis, daarna brengen wij €2,50 per ticket in rekening. Indien de prijs voor de tickets voor de alternatieve voorstelling hoger ligt, dien je bij te betalen. Indien de prijs lager ligt, ontvang je het verschil niet terug en blijft de oude prijs  ook gelden voor de nieuwe voorstelling. Er kan op een eerdere bestelling geen aanbieding of korting met terugwerkende kracht worden toegepast en er wordt op een eerder verkregen bestelling geen restitutie verleend.

Hoe werkt het omruilen van mijn tickets?
Dit kan je online zelf eenvoudig doen. Zoek de bevestigingsmail van jouw oorspronkelijke bestelling erbij en klik in de mail op ‘Bekijk bestelling’. Mocht je de mail niet kunnen vinden, dan kan je ook bij je bestelling komen door in te loggen op jouw account. In het overzicht van de betreffende bestelling vind je een knop 'Tickets ruilen'. Naast deze knop staat vermeld hoeveel keer je nog gratis mag omruilen of dat er kosten gelden voor de omruiling. Zodra je op de knop 'Tickets ruilen' klikt, kan je zelf een andere mooie voorstelling en jouw gewenste plaatsen uitkiezen. Als je moet bijbetalen wordt dit vanzelf getoond en kan je dit gelijk voldoen. Na afronding ontvang je uiteraard een bevestiging van de omruiling in je mailbox mét de tickets voor de nieuwe voorstelling.

Heb je tickets voor een speciaal actietarief gekocht en wil je deze omruilen naar een andere productie, maar lukt dit niet online? Neem dan contact op met onze klantenservice. Hiervoor kunnen afwijkende voorwaarden gelden.

Kan ik ook een factuur met btw ontvangen van mijn online bestelling?

Dat is mogelijk. Deze factuur vind je terug in de oorspronkelijke bestelling. Zoek de mail met de bevestiging van jouw bestelling en klik in de mail op ‘Bekijk bestelling’, of log in op jouw account en bekijk de juiste bestelling. Het besteloverzicht van jouw bestelling voldoet aan alle vereisten waar een btw factuur volgens de Belastingdienst moet voldoen. Je kunt dit besteloverzicht opslaan. Gebruik daarvoor de print-functie in je browser. In de meeste moderne browsers (op zowel pc als mobiel) kan je via de print-functie het overzicht als pdf-bestand opslaan. Dit pdf-bestand kan je gebruiken voor je administratie.

Ik ben mijn kaarten kwijt, wat moet ik doen?

Mocht je de kaarten op je mobiele telefoon hebben en de barcode is goed leesbaar, dan kunnen we de barcode ook scannen vanaf je mobiele telefoon. Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

Indien je voor e-tickets hebt gekozen, kun je deze op elk gewenst moment downloaden door in te loggen op je account. Mocht je de kaarten per post kwijt zijn, neem dan contact met ons op via onze contactpagina

Ook kun je op vertoon van een geldig legitimatiebewijs aan de kassa van ons theater kopiekaarten opvragen. Dit kan uitsluitend op de dag van de voorstelling.

De voorstelling is uitverkocht, is er een wachtlijst?

Er is helaas geen wachtlijst bij een uitverkochte voorstelling.

Het theater
Wat zijn de openingstijden van DeLaMar?

Onze kassamedewerkers helpen je graag met het kopen van de kaarten aan de kassa in het theater. In het kader van de corona maatregelen willen we iedereen echter verzoeken de kaarten zoveel mogelijk via onze website aan te schaffen, zodat drukte bij de kassa wordt voorkomen.

Onze theaterkassa's zijn geopend op dagen dat er een voorstelling in het theater is. Kijk hieronder voor de openingstijden van de verschillende locaties:

De foyers zijn vanaf een half uur voor aanvang van de voorstelling toegankelijk.

Kan ik een plattegrond van DeLaMar bekijken?

Ja dat kan! Bekijk de zaalplattegrond van de Mary Dresselhuys zaal en de Wim Sonneveld zaal.

Kan ik de fotocollectie bekijken?

Voorafgaand aan de voorstelling kun je op je gemak de bijzondere fotocollectie bekijken. Meer informatie over de fotocollectie.

Eten en drinken
Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?

Zowel voor als na de voorstellingen kun je in de mooie foyers van DeLaMar (centrum) heerlijk borrelen. Ons Grand Café is voorlopig gesloten. Het is dus niet mogelijk te dineren in ons theater.

In DeLaMar West bevindt zich een sfeervol theatercafé waar voor aanvang, tijdens de pauze en na afloop van de voorstelling een drankje genuttigd kan worden.

Let op: je kunt niet contant betalen in DeLaMar.

Waarom is het Grand Café gesloten?

Helaas zijn we wegens de huidige economische omstandigheden genoodzaakt om ons Grand Café voorlopig te sluiten. We vinden het ontzettend jammer dat we de komende tijd geen gasten in ons restaurant kunnen ontvangen, en hopen dit in de toekomst wel weer te kunnen doen.

Kan ik een borrelarrangement reserveren?

Heb je in de pauze of na de voorstelling zin in een hapje en drankje, maar sta je liever niet in de rij voor de bar? Reserveer dan van tevoren een borrelarrangement. 

 

 

Wat zijn de mogelijkheden qua (groeps)arrangementen?

Vanaf 17 personen is het mogelijk om een groepsarrangement te reserveren. DeLaMar biedt verschillende theaterarrangementen aan zoals een ontvangst, pauze- borrelrarrangement. Alle groepsarrangementen in combinatie met voorstellingen in DeLaMar worden verzorgd door Bookx. Maak direct een reservering of neem contact op via info@bookx.nl of 020 – 765 20 22 voor een onvergetelijke avond uit voor jou en je gasten.

Mijn account
Hoe geef ik een adreswijziging door?

Heb je al een account? Dan kun je Inloggen om je persoonlijke gegevens te wijzigen. Mocht dit niet lukken dan kun je contact met ons op via het contactformulier.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?

In onze tweemaandelijkse nieuwsbrief vind je onder andere de nieuwste voorstellingen, exclusieve voorproefjes en leuke extraatjes. Schrijf je snel in via onderstaand formulier:

Afmelden
In de mailingen die je van ons ontvangt kun je onderin op de knop 'afmelden' klikken om te zorgen dat je wordt afgemeld voor deze mailingen. Mocht dit niet lukken, dan kun je contact met ons opnemen via onze contactpagina. 

Hoe kan ik mijn gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen?

Heb je al een account? Dan kun je Inloggen om bijvoorbeeld je reserveringen of persoonlijke gegevens te bekijken en/of wijzigen. Ook kun je je persoonlijke gegevens opvragen door contact met ons op te nemen via het contactformulier. Lees meer over onze privacy- en cookieverklaring.

Waar kan ik inloggen op Mijn account?

Log in met je e-mailadres en wachtwoord. 

Inschrijven nieuwsbrief

Dankzij onze nieuwsbrief ben jij twee keer per maand als eerste op de hoogte van nieuwe voorstellingen, exclusieve video’s en mooie kortingsacties. Schrijf je snel in!
Onze bezoekers beoordelen ons met een
/5
accepteer marketingcookies
om de video te kunnen bekijken.